Puzzel Puzzels
Stef31
Artikelen: 0

Zijn die oefeningen juist opgelost?

Hallo studenten en anderen

Wil graag weten als mijn oefeningen correct zijn opgelost:

Hier mijn oplossingen van de vragen:

b) In een grote stad zijn gemiddeld jaarlijks 2 branden. Hoe groot is de kans dat er volgend jaar meer dan 3 branden zijn?

Mijn oplossing : poissoncdf(2; 3.5) = 0.85712

c) Een meerkeuzetoets bestaat uit 12 vragen, elke vraag bevat 5 mogelijke antwoorden.

Om geslaagd te zijn moet men minstens 8 vragen correct beantwoorden.

Jan is zeker van het correcte antwoord bij 2 vragen en moet lukraak gokken voor de overblijvende 10 vragen.

Bepaal de kans dat Jan geslaagd is.

Mijn oplossing : 1 - binomcdf(12; 1/5; 8.5) = kom zeer klein getal uit raar !!!!!

Kan iemand eens naar mijn oplossingen kijken alsook de vorig bericht die ik heb opgestuurd waar ik die sigma niet vind?

Met vriendelijke groeten

Stephane

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Prim

Re: Zijn die oefeningen juist opgelost?

poissoncdf heb ik nog nooit van gehoord, dus daar kan ik niet mee helpen. De tweede oefening wel.

Jan weet 2 van de 8 benodigde antwoorden, dus hij moet nog 6 van de overige 10 vragen goed gokken. Je binomcdf moet dus anders ingevuld worden.

Waarom heb je 8,5 genomen?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rogier

Re: Zijn die oefeningen juist opgelost?

Mijn oplossing : poissoncdf(2; 3.5) = 0.85712
Moet zijn: 1-poissoncdf(2;3)

Bij poissonverdeling werk je niet met gebroken getallen of continuïteitscorrecties o.i.d., en de cdf (cumulated distribution function) is de kans ;) 3, terwijl jij de kans op groter dan 3 nodig hebt, vandaar dat je één min die kans neemt.

Overigens geen idee in welk programma je dat poissoncdf gebruikt, maar in Excell of OpenOffice is de notatie andersom: 1-POISSON(x;mu;1) of in jouw context 1-POISSON(3;2;1)

(die ;1 is om er cdf van te maken, met 0 krijg je de normale kans)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!