Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
natuurkunde-nerd
Artikelen: 0
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 18:03

De grootste wetenschapper

Oké, ik heb weer een vraag voor jullie

Welke wetenschapper is jullie favoriet? en waarom? :)
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

Gebruikersavatar
Marconius
Artikelen: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 16 nov 2005, 14:50

Re: De grootste wetenschapper

Albert Einstein. Briljante wetenschapper met briljante visies over vrede en geloof.

(ik heb zelfs mijn e-mail adres naar hem vernoemd, eensteen@[...].com :) )

Misschien wordt Plasterk wel mijn nieuwe favoriet, maar daar kan ik nu nog niet over oordelen.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
natuurkunde-nerd
Artikelen: 0
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 18:03

Re: De grootste wetenschapper

Oké

Ja Albert Einstein vind ik ook Briljant!!

Plaskerk?? (schaam, schaam)
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)
Gebruikersavatar
Math-E-Mad-X
Artikelen: 0
Berichten: 2.906
Lid geworden op: wo 13 sep 2006, 17:31

Re: De grootste wetenschapper

Charles Darwin. Omdat geen enkele wetenschapper zo'n enorme invloed heeft gehad op de manier waarop we naar de wereld kijken. Dankzij hem was godsdienst voor een heleboel mensen plotseling niet meer 'nodig' om de wereld te verklaren.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }
Gebruikersavatar
natuurkunde-nerd
Artikelen: 0
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 27 nov 2006, 18:03

Re: De grootste wetenschapper

Charles Darwin wordt beschouwd als de belangrijkste grondlegger van de evolutietheorie, vanwege zijn boek On the origin of species by means of natural selection
© Wikipedia

Charles Darwin is zeker ook één van mijn favorieten, ik kwam hem laatst tegen in mijn biologie boek :) Hij is tof!
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)
Gebruikersavatar
gast004
Artikelen: 0
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 14:52

Re: De grootste wetenschapper

Linus Pauling geloof ik.

Hij won 2 Nobelprijzen, voor de scheikunde en voor de vrede (1 van de 4 mensen die 2 Nobelprijzen wonnen, 1 van de 2 die voor 2 disciplines een Nobelprijs won en de enige die 2 ongedeelde Nobelprijzen won). Hij is hier wat minder bekend, maar vooral in Amerika schijnt iedereen hem te kennen (hij is een Amerikaan). Toen hij de Nobelprijs voor de scheikunde won, werd hij samen met de andere Nobelprijswinnaars en nog een heleboel andere vooraanstaande mensen door de president in het Witte Huis uitgenodigd. 's Middags waren er verschillende sprekers en 's avonds een feestje. Bijna ieder normaal mens zou alles afzeggen voor zo'n uitnodiging (een hele eer toch wel). Linus Pauling echter, belde af. Hij was belet en kon enkel naar het feestje komen. Op die bewuste middag zaten alle hoge pieten in het Witte Huis, toen er een grote groep betogers voor het witte huis stond, met Linus Pauling als aanvoerder. Ik geloof dat het tegen kernwapens was ofzo (ben ik niet zeker), in ieder geval tegen de openlijke overtuiging van de president. Linus was van mening dat hij als wetenschapper de mensheid ook moest waarschuwen voor het negatieve gebruik van de wetenschap. Hij schopte op die manier geweldig tegen de schenen van de president. Toch kwam hij 's avonds naar het feestje terwijl hij van niets gebaarde. Hij was de grote ster van de avond en de president heeft hem stilletjes gevraagd hem niet meer zo voor schut te zetten. Later kreeg hij dan ook de Nobelprijs voor de vrede (verdiend vind ik toch wel).
Gebruikersavatar
PdeJongh
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 21:31

Re: De grootste wetenschapper

Ik ga voor Rutherford en Bohr als uitvinders van het atoommodel :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...
Gebruikersavatar
Hoogvlieger
Artikelen: 0
Berichten: 267
Lid geworden op: do 20 jul 2006, 22:18

Re: De grootste wetenschapper

Richard Feynman, niet alleen omdat hij briljant was, maar ook zijn levendige persoonlijkheid (nu heb ik de beste man natuurlijk niet echt gekend, dus ik ga af op wat ik over hem gelezen heb).
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.
1,2
Artikelen: 0
Berichten: 175
Lid geworden op: di 05 dec 2006, 17:18

Re: De grootste wetenschapper

Albert Einstein:

Afbeelding

Geweldig toch!
Gebruikersavatar
Elmo
Artikelen: 0
Berichten: 3.437
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 13:47

Re: De grootste wetenschapper

Afbeelding

John Bardeen

De enige mens ooit die 2x de Nobelprijs voor de natuurkunde gewonnen heeft. Eerst, in 1956 voor de ontdekking voor de transistor. En vervolgens, in 1972, nogmaals voor de verklaring waarom sommige materialen supergeleiders zijn.

Dit was een mens met een echt ongelofelijk diep begrip van de natuurkunde. Daar kan je alleen maar zeer zeer zeer jalours op zijn. :)
Never underestimate the predictability of stupidity...
Bert F
Artikelen: 0
Berichten: 2.589
Lid geworden op: vr 15 aug 2003, 20:37

Re: De grootste wetenschapper

Ik ga voor iemand die nooit een nobel prijs heeft gewonnen (dit zouw zou trouwens ook niet kunnen 't was ne wiskundige) die geen enkele academische graad had en zich enkel met zijn getalletjes bezig hield zonder bezig te zijn met eer of zoiets.

Erodus. Niet dat ik het eens ben met al zijn ideeën maar hoe eenvoud toch zo mooie kan zijn.
Gebruikersavatar
Jan van de Velde
Artikelen: 0
Berichten: 51.342
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 20:46

Re: De grootste wetenschapper

AfbeeldingDe reus op wiens schouders illustere natuurkundigen als Newton, Huygens en Kepler zijn gaan staan om verder te kunnen zien.

De Grote Galileo Galileï
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Gebruikersavatar
Morzon
Artikelen: 0
Berichten: 2.003
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 16:37

Re: De grootste wetenschapper

Richard Feynman, niet alleen omdat hij briljant was, maar ook zijn levendige persoonlijkheid (nu heb ik de beste man natuurlijk niet echt gekend, dus ik ga af op wat ik over hem gelezen heb).
Zeker Richard Feynman. Ik heb een stuk of vier boeken van deze man gelezen en het klopt wat je zegt! Ik heb ook naar zijn lectures geluisterd die hij in 1963 in Caltech gegeven heeft, deze lezingen werden later Feynman Lectures on physics

ik kan jou en de rest zijn boek Surely you are joking mr Feynman aanraden.

maar helaas moet ik er ook nog anderen noemen (jaja ik mag valsspelen)

Newton

Maxwell

Einstein

Dirac

Hawking
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Gebruikersavatar
Hoogvlieger
Artikelen: 0
Berichten: 267
Lid geworden op: do 20 jul 2006, 22:18

Re: De grootste wetenschapper

Surely you're joking Mr. Feynman heb ik al in mijn collectie staan, aanrader inderdaad.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Gebruikersavatar
lucifer
Artikelen: 0
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 15:26

Re: De grootste wetenschapper

Ik heb toch ook wel respect voor Robert Oppenheimer. Hij heeft met succes leiding gegeven aan een zeer controversieel project dat ervoor gezorgd heeft dat WOII beëindigd werd. Alleen triest dat hij vanwege zijn linkse politieke verleden als een gevaar voor de veiligheid bestempeld is en uit zijn functie ontheven is.
Adde parvum parvo magnus acervus erit.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!