Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Hallo1979
Artikelen: 0
Berichten: 1.171
Lid geworden op: wo 30 jul 2003, 14:45

Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

In navolging van de favoriete films: favoriete boeken!!!

De ontdekking van de hemel van Harry Mulisch

Dit is echt een fantastisch verhaal! Als je het uit hebt vind je het jammer dat er niet meer pagina's zijn!! en dat met een boek van 897 pagina's
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Henri Osewoudt
Artikelen: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: do 27 mei 2004, 19:54

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

De donkere kamer van Damokles van W.F. Hermans

fantastisch boek!!!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Syd
Artikelen: 0
Berichten: 1.107
Lid geworden op: ma 08 dec 2003, 12:40

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Shakey (biografie van Neil Young) ben ik nu aan't lezen, best interessant. Verder:

De boeken van Lee Child over Jakc Reacher
Gebruikersavatar
stay anti
Artikelen: 0
Berichten: 117
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 17:59

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

ik vond de poort des doods leuk van Weis en Hickman
Gebruikersavatar
Dino
Artikelen: 0
Berichten: 740
Lid geworden op: za 01 feb 2003, 22:59

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

:shock: Dune :?:

wizard of earthsea

xd
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Gebruikersavatar
noortje
Artikelen: 0
Berichten: 1.210
Lid geworden op: do 11 dec 2003, 16:37

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Ik heb net bezeten van mij van Nicky french gelezen en vond hem echt zalig! ga zeker andere boeken van hen lezen
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Gebruikersavatar
Knownothing
Artikelen: 0
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 05 mei 2004, 16:09

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

De Discworld-serie van Terry Pratchett vind ik fantastisch (en ik hou eigelijk geeneens van fantasy)

Amelie Nothomb vind ik ook goed.
Gebruikersavatar
DVR
Artikelen: 0
Berichten: 581
Lid geworden op: do 14 aug 2003, 00:40

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

The Ultimate Hitchhikers Guide to the Galaxy van Douglas Adams.. Superb boekwerkje!
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...
Gebruikersavatar
Steabert
Artikelen: 0
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 28 mei 2004, 17:31

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

"flatterland" van Ian Stewart, heel leuk boek over de reis van een

lijnstuk doorheen het wiskunde-universum.
Takolin
Artikelen: 0
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 23 mei 2004, 16:12

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

LOTR + The hobbit

The best a man can get.
Signor Casa
Artikelen: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 jun 2004, 22:52

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Poort de Doods, Ontdekking van de Hemel, De Kelner en de levende

(vestdijk) In Babylon (Marcel Mornig). En de Hele serie van het

Galaktische Bestel van Julian May en Hyperion, de onder gang van

Hyperion en Endymion (Dan Simmons). Caliban (asimov)
mailman
Artikelen: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: di 22 jun 2004, 13:39

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Via google kwam ik op dit forum terecht. Mijn favoriete boeken zijn momenteel twee titels van Dan Brown.

Het Bernini Mysterie, en het boek waarvoor ik mij hier heb geregistreerd:

de Da Vinci Code.

Het overkomt me niet gauw, dat ik een boek van 430 pagina's nagenoeg in 1 ruk uitlees. Het heeft me 3 avonden gekost.

Het is juist dit boek, dat me heeft doen besluiten op zoek te gaan naar de achtergrond ervan. Ik hoorde namelijk dat alle namen, aardrijkskundige namen, code's en dergelijke, authentiek zijn. Nu wil ik graag eens weten in hoeverre alles echt historisch verantwoord is, wat in de Da Vici Code beschreven is.

Ik zie het al voor me: hele hordes toeristen, die de weg van de personages in het boek willen volgen omdat het zo verleidelijk geschreven is.
Gebruikersavatar
Darwinfreak
Artikelen: 0
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 07 jun 2004, 19:28

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

Alle dierenboeken zijn mijn favorieten.

Maar mijn grootste favorieten zijn :

*De 16-delige reeks Grzimek ,Het leven der dieren

*Over ontstaan van soorten door middel van natuurlijke selectie,of het behoud van bevoordeelde rassen in de strijd om het leven (Charles Robert Darwin,1859)

* De reis van de Beagle,Charles Robert Darwin,1839

*Het Maleise Eilandenrijk,Alfred Russel Wallace,1869

*Het lied van de dodo,David Quammen,1996
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913
Gebruikersavatar
Einsjtein
Artikelen: 0
Berichten: 36
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 10:03

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

de wereld van sofie!! zo'n cool boek over filosofie.. ik houdt van filosofie!!

iemand nog aanraders voor iemand van 14??
als plan a niet werkt en plan b ook niet, ga dan verder met de rest van het alfabet

ads

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Gebruikersavatar
made in flanders
Artikelen: 0
Berichten: 1.086
Lid geworden op: do 18 nov 2004, 20:39

Re: Wat is het mooiste boek dat je ooit hebt gelezen?

mailman Geplaatst: Di Jun 22, 2004 12:45 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------



Via google kwam ik op dit forum terecht. Mijn favoriete boeken zijn momenteel twee titels van Dan Brown.

Het Bernini Mysterie, en het boek waarvoor ik mij hier heb geregistreerd:

de Da Vinci Code.

Het overkomt me niet gauw, dat ik een boek van 430 pagina's nagenoeg in 1 ruk uitlees. Het heeft me 3 avonden gekost.





volledig mee eens, vind ik ook super goede boeken

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!