Puzzel Puzzels
geert
Artikelen: 0

spelling raporteren

Ik weet niet of het in België toevallig anders is, maar in Nederland schrijven we geen raporteer maar rapporteer, met dubbel p.

(Staat onder elke post....)

edit: en ik zou de punt erachter weghalen maar dat vind ik persoonlijk gewoon mooier :shock:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

noortje

Re: spelling raporteren

Hier in belgie is het ook met dubbele p. deze aanpassing is trouwens gedaan door een nederlander...

Mocht je het niet weten: hier in belgie hanteren we de algemene nederlandse taal :shock:

Ik zal het even apart melden in het mod-forum, zodat deze spellingsfout snel aangepast kan worden. Bedankt om het te melden!
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

geert

Ik weet niet of het in België toevallig anders is

Dat was dus een grapje :razz:
Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol.
noortje

de spellingsfout is trouwens aangepast zoals je kan zien.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
DePurpereWolf

Over het algemeen zijn belgen sowieso beter in schrijven van de Nederlandse taal dan Nederlanders.

Alleen die dialecten, das nog erger dan Limburgs.

Op een of andere manier moet een Belg in de kroeg altijd laten horen hoe onverstaanbaar hij kan praten.
noortje

lol, als wij een nederlander horen praten hebben we hem nog nooit AN horen praten, enkel een dialect of AN met zeer hollandse klanken. De eerste nederlander die AN spreekt, buiten diegene die ik gehoord heb in een of andere musical, moet ik nog tegenkomen :shock:
BakkerBart

Alleen die dialecten, das nog erger dan Limburgs.

sommige woorden/uitdrukkingen komen overeen met het belgisch en limburgs dialect, dat vind ik best grappig eigenlijk

ads

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

noortje

belgie heeft op zich geen dialect en heeft geen "eigen" taal: mensen van west-vlaanderen versta ik vaak ook niet.

maar het bespreken van de verschillende dialecten is offtopic, dus we houden het hierbij

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!