Ook ik had het gelezen, ik had niet gereageerd omdat het klopt en ik dus niets te zeggen had.
Ik weet dat omwille van mijn studie.
Ik heb het zelf ook ervaren dat het niet alleen om het aantal uren slaap gaat maar evengoed om de fase waarin je wakker wordt.
Overigens, slechts 20 minuten slapen is een mooie oplossing voor wie de luxe heeft dat ze snel in slaap vallen. Ik daarentegen heb minstens een uur nodig om in slaap te vallen. Dat heb ik altijd al gehad
Het zal vast iets biochemisch zijn, te veel of te weinig van één of ander stofje.
Alleen als ik pak hem beet zo'n 40 uur niet zou slapen, dan kan ik binnen een kwartier in slaap vallen.
Voor de duidelijkheid, mijn slaapprobleem heeft niets te maken met mijn gemoedstoestand. Ik heb het altijd gehad zonder uitzondering, ik had het al toen ik nog maar 3 jaar oud was.