Als je wil raporteren via PM, dan kan het natuurlijk altijd wel: je stuurt gewoon een PM naar mij, of een andere Moderator, en dan komt het ook wel goed!
Natuurlijk kan dat, maar volgens mij is dat niet het idee. Het gaat er mijns inziens om dat wanneer iemand misbruik meldt het waarschijnlijk om een urgent geval gaat, wat snel gemod moet worden. Het checken van de e-mailbox wordt daarvoor niet genoeg gedaan. Als er via een pb wordt gemeld dan krijgt de ontvanger altijd vanzelf een e-mailtje in z'n inbox en kan hij/zij gelijk even gaan kijken.
Via pb zou wel automatisch moeten gaan. De drempel om een mod op te zoeken en een pb te sturen en dan ook nog uit te moeten leggen om welke post het gaat is te hoog. Bovendien kan je dat niet makkelijk aan alle gebruikers uitleggen.
Dat e-mail niet ideaal is snappen we allemaal wel. Maar ook bij pb's zie ik problemen bij de invoering. Bijvoorbeeld: wie stuur je dan een pb? Aan alle mods, of kan je het ook zo doen dat per onderwerp 1 aangewezen mod die meldingen krijgt? En wat dan als deze op vakantie is?
Mij schiet plots een alternatief te binnen: is het mogelijk om de melding in een moderator-only forum te laten komen? Laat het onderwerp vooraf gaan door "MELDING: " of iets dergelijks. De 1e moderator die op het forum komt kan dan snel ingrijpen, en bij de melding zeggen dat hij het heeft opgelost. Maar goed, geen id of dat technisch mogelijk is....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic