Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
NASE
Artikelen: 0
Berichten: 385
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 12:24

report functie.

Beste,


Ik heb gemerkt dat jullie hier PHPBB draaien als forum. Nu dit is een zeer goed forum alleen vind ik dat er een te kortkoming in zit. Er zit geen systeem ingebouwd dat toelaat posts eenvoudig te melden. En ik merk ook dat dit niet geimplementeerd is.


Mss is het geen slecht idee om een 'hack' te inplementeren die hier toe wel de mogelijkheid zou geven. Bekijk volgende links eens, mss vinden jullie het een goed idee.


http://www.phpbbhacks.com/searchresults.ph...t&search_type=1


m.v.g. NASE.


[edit]


zou direct ook een 'oplossing' voor volgend topic zijn.

http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=1188

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Gebruikersavatar
Bro
Artikelen: 0
Berichten: 1.071
Lid geworden op: ma 13 jan 2003, 23:53

Re: report functie.

ALs het goed is moet het werken. Dank je wel voor de feedback.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Miels
Artikelen: 6
Berichten: 15.202
Lid geworden op: di 14 jan 2003, 12:26

Re: report functie.

zou direct ook een 'oplossing' voor volgend topic zijn.http://sciencetalk.nl/forum/invision ... topic=1188


Het idee is doorgevoerd, dus het topic dat je bedoelt is inderdaad ook niet meer relevant. Ik heb het aangepast. Bedankt voor de tip trouwens!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Gebruikersavatar
Knownothing
Artikelen: 0
Berichten: 742
Lid geworden op: wo 05 mei 2004, 16:09

Re: report functie.

Zou het niet makkelijker zijn als we konden rapporteren via een pm in plaats van via mail?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Gebruikersavatar
Bro
Artikelen: 0
Berichten: 1.071
Lid geworden op: ma 13 jan 2003, 23:53

Re: report functie.

Zou het niet makkelijker zijn als we konden rapporteren via een pm in plaats van via mail?


Dat hebben we geprobeerd maar dat werkte niet goed. Dit is duidelijker en makkelijker voor de gebruiker.
Gebruikersavatar
Elmo
Artikelen: 0
Berichten: 3.437
Lid geworden op: ma 27 okt 2003, 13:47

Re: report functie.

Als je wil raporteren via PM, dan kan het natuurlijk altijd wel: je stuurt gewoon een PM naar mij, of een andere Moderator, en dan komt het ook wel goed! :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...
Gebruikersavatar
Miels
Artikelen: 6
Berichten: 15.202
Lid geworden op: di 14 jan 2003, 12:26

Re: report functie.

Als je wil raporteren via PM, dan kan het natuurlijk altijd wel: je stuurt gewoon een PM naar mij, of een andere Moderator, en dan komt het ook wel goed! :shock:
Natuurlijk kan dat, maar volgens mij is dat niet het idee. Het gaat er mijns inziens om dat wanneer iemand misbruik meldt het waarschijnlijk om een urgent geval gaat, wat snel gemod moet worden. Het checken van de e-mailbox wordt daarvoor niet genoeg gedaan. Als er via een pb wordt gemeld dan krijgt de ontvanger altijd vanzelf een e-mailtje in z'n inbox en kan hij/zij gelijk even gaan kijken.


Via pb zou wel automatisch moeten gaan. De drempel om een mod op te zoeken en een pb te sturen en dan ook nog uit te moeten leggen om welke post het gaat is te hoog. Bovendien kan je dat niet makkelijk aan alle gebruikers uitleggen.


Dat e-mail niet ideaal is snappen we allemaal wel. Maar ook bij pb's zie ik problemen bij de invoering. Bijvoorbeeld: wie stuur je dan een pb? Aan alle mods, of kan je het ook zo doen dat per onderwerp 1 aangewezen mod die meldingen krijgt? En wat dan als deze op vakantie is?


Mij schiet plots een alternatief te binnen: is het mogelijk om de melding in een moderator-only forum te laten komen? Laat het onderwerp vooraf gaan door "MELDING: " of iets dergelijks. De 1e moderator die op het forum komt kan dan snel ingrijpen, en bij de melding zeggen dat hij het heeft opgelost. Maar goed, geen id of dat technisch mogelijk is....
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Gebruikersavatar
NASE
Artikelen: 0
Berichten: 385
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 12:24

Re: report functie.

@ Miels: als ik mij niet vergis wel.


Het systeem met Pb's is perfect te doen. Dan krijgt iedere mod een pb, en dan is er veel kans dat er vlug iemand gaat kijken.


Doe je dit naar een mod, dan is er veel kans dat hij even niet komt, of dat hij er gewoon niet naar kijkt. (heb ik al gehad).

Met een email is ook nog onhandig omdat, mensen zoals ik, op een gemeenschappelijke PC zitten zonder onderverdeling. Als ik dus mail met dat systeem dan mail ik met het email van mijn vader, wat ook niet moet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!