Hildebrand schreef:Ik zie niet in waarom een dergelijke vraag betreffende de anatomie van de neger aanstootgevend is. Laten we op dit forum vermijden al te politiek correct te zijn.
Mijn mening omtrent de bouw van de neger is, dat indien een neger genoemde kenmerken duidelijk vertoont, deze niets met het klimaat hebben uit te staan. Een voorbehoud geldt de donkere huid, maar kroeshaar, dikke lippen, puilend achterwerk en platte neus met grote neusgaten zijn geen aanpassing. We hoeven daarvoor maar naar volkeren te kijken die in Noord-Afrika inheems zijn. Zij vertonen deze kenmerken niet, alhoewel zij zeker niet in een milder klimaat leven. Ergo, de bouw van de neger is een specifieke uiting van vormvariatie binnen de menselijke soort.
Klopt de aanname van naar voren staande kaken eigenlijk wel?
En grotere oren, een grotere neus ( De vorm van de kaken en de grootte van de extremiteiten (oren, neus, kin) zal vast te maken hebben met de afgave van warmte) ?
De chinezen en japanners vonden/vinden juist dat wij westerlingen enorme neuzen bezaten/bezitten...Oke, kunnen we het weer over hun gele huid en spleetogen gaan hebben, waar valt zulks nu weer op te herleiden? Waar zijn de strepen van een zebra op terug te voeren? Kunnen we altijd antwoorden vinden op dergelijke vragen?
Ik ben het ook niet eens met bovenstaande aanname dat negroide mensen per definitie een platte neus hebben. De volken die bv aan de ivoorkust leven worden gekenmerkt door zeer smalle, heel fijnbesneden neuzen. Erg grote lippen bezitten deze ook niet.
Het enige wat je van negroide volken kunt zeggen is dat zij alle een negroide gelaatskleur en kroeshaar hebben. Waarom kroeshaar? Geen idee. Waarom een donkere huidstint? Dat heeft ongetwijfeld met UV bescherming te maken.