Puzzel Puzzels
Regor
Artikelen: 0

Bestaat een zwarte lijst ?

@Beheer,

Bestaat er zoiets als een zwarte lijst waardoor posts van bepaalde leden niet meer verschijnen / opgenomen worden in de topics ?
Ook al heeft men een topic zelf gemaakt ?
Zo ja, wordt het lid / de leden daarvan op de hoogte gebracht?

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Regor

Re: Bestaat een zwarte lijst ?

@Beheer,

Ter verduidelijking.
Ik plaatste een reactie die "inhoud gerelateerd" was in een topic die ik plaatste.
Ik zag na versturen dat het opgenomen was in het bestand.
Een tijd nadien was het verdwenen uit het bestand..
Graag een verklaring aub.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

R_Bena
Beheer

Er zijn in het verleden posters geband die niet meer kunnen posten op dit forum, maar er bestaat geen zwarte lijst zoals jij die definieert. Gebande personen worden altijd op de hoogte gesteld.
Ik zag na versturen dat het opgenomen was in het bestand.
Een tijd nadien was het verdwenen uit het bestand.
Wat bedoel je met bestand?
Regor

Wat ik bedoel is :

Bij het "versturen" stond mijn post in het bestand / lijst van posts bij de topic.
Bij consultatie enkele uren later was mijn post "verdwenen"
R_Bena
Beheer

Dat is zeer vreemd. Mods verwijderen posts pas na de poster te hebben gewaarschuwd en stellen daarvan vaak de rest van de mods op de hoogte. Geen van de mods heeft iets aangegeven. Wellicht is het een technische fout op de site geweest, maar dan zou het zich moeten herhalen. Als het nog een keer gebeurt, geef dan ajb even aan op welk tijdstip het gebeurde, in welk subforum en welk topiconderwerp het had.
jkien
Moderator

Was het misschien een dubbelpost, een exacte copie van een vorige post? Duplicaten kunnen natuurlijk verwijderd worden door een moderator zonder overleg.

Inderdaad graag vermelden welk topic het was.
Marko
Moderator

@Regor: Er bestaat geen zwarte lijst, maar ik probeer wel met wat "conciërgewerk" topics overzichtelijk te houden, zodat de discussie voor buitenstaanders goed te volgen blijft. Er zijn volgens mij 2 topics geweest waarin berichten van jou verwijderd zijn.

Je plaatste onlangs een dubbelpost: een bericht dat exact hetzelfde was als eerder in het topic. Ik ging ervan uit dat dat per ongeluk was en ik heb dat bericht verwijderd, zonder vermelding van reden. Ook was er een topic waar een aantal off-topic berichten en reacties stonden van diverse gebruikers. Die heb ik ook verwijderd, mét vermelding van de reden.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
R_Bena
Beheer

Ja dat zal het dan wel zijn schat ik. Er zijn een aantal posts van sommige posters verwijderd in twee topics om de discussie op te schonen en on topic te blijven, en omdat de gemoederen hier en daar opliepen. Maar dat was vorige week.
Regor

Een voorbeeld:

In de topic " natuurwet van minimum actie "
De inhoud van mijn post van 6 juli 23h05 werd eerst niet opgenomen ...... een tijd nadien verscheen hij met een vermelding erbij (die niet van mij was) . zie hieronder.

RapporteerCiteer
zo 06 jul 2025, 12:30

Zou toch handig zijn als bij verwijdering of dergelijke ..... een mod bericht als post zou komen in de topic, met een reden.. denk ik.
jkien
Moderator

Dit is de tijdlijn van gisteren in het topic "natuurwet van de minimum actie":
12:30 - bericht van Regor van drie zinnen
20:48 - exacte dubbelpost (nu niet meer zichtbaar voor gebruikers)
22:39 - dubbelpost verwijderd door moderator
23:05 - post van Regor die grotendeels een copie is van het bericht van 12:30, met de onbedoelde toevoeging "RapporteerCiteer zo 06 jul 2025, 12:30".

Regor zou de merkwaardige toevoeging "RapporteerCiteer zo 06 jul 2025, 12:30" per ongeluk zelf geintroduceerd kunnen hebben in zijn bericht van 23:05 door de niet-ideale copy-paste manier die hieronder is afgebeeld. De knoppen rechtsboven, "Rapporteer" en "Citeer", zijn meegecopieerd.

screenshot

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Regor

Dank U,

Aanneembare verklaring (ben geen SW expert).
Lig er niet (meer) van wakker hoor.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!