Ik weet niet precies waar ik dit het beste kan plaatsen, want het raakt zowel aan kwantumveldentheorie als aan kosmologie (relativiteit), maar vind het persoonlijk een zeer fascinerend onderwerp: hoe zijn de elementaire deeltjes eigenlijk ontstaan?
De (mogelijke) mechanismes hierachter zitten niet verwerkt in het standaard LambdaCDM-model en is nog steeds een actief onderzoeksgebied binnen de wetenschap.
Dus ik dacht, misschien ook interessant voor anderen om over te tobben en discussiëren.
Puzzels