Puzzel Puzzels
HansOskam
Artikelen: 0

spanning van tp-link Poe beinvloed ander apparaat in LAN

In mijn zonne energie systeem van Schneider is een Insighthome geinstalleerd. Deze is via TP-link CPE210 draadloos verbonden met mijn PC. De CPE210 client is verbonden dmv cat5e kabel met de Insighthome via een passieve Poe adapter voor de stroom voorziening. Nu krijgt de Insight home zelf zijn voeding van het Xanbus netwerk, ook door een cat5e kabel verbonden met mijn zonnestroom systeem.
Na 3 jaar goed werkend stopte mijn Insighthome er mee. Geen dataverkeer meer mogelijk. Gelukkig nog garantie en Schneider stuurde mij een nieuwe Insighthome. Na een jaar nu weer hetzelfde probleem. geen dataverkeer meer mogelijk. Bij Schneider hoef ik nu niet meer aan te komen. garantie namelijk verlopen. Nu blijkt echter ook dat de Poe van tp-link het niet meer doet. Ik vermoed dat de spanning van de Poe via de cat5e kabel in de insighthome terecht gekomen is en deze daardoor de boel beschadigd heeft. De insight home stonk ook naar verbranding. In de insighthome niet kunnen vinden. Hoe kan ik dit nu in de toekomst voorkomen dat de spanning van de Poe niet weer mijn Insighthome vernield? By the way, het door branden van de Insight home geschiedde terwijl hij gewoon geinstalleerd was zonder er aan te werken of kabels te verwisselen of instellingen te veranderen.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Donald Duck - Scheurkalender - 2026 - Elke dag een snaterlach!

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

WillemB
Artikelen: 0

Re: spanning van tp-link Poe beinvloed ander apparaat in LAN

Ik zou de passieve Poe adapter vervangen door en actieve adapter, passieve zijn erg gevaarlijk
als je niet zorgvuldig ermee omgaat. Ze kunnen zonder pardon de verkeerde power op de lijn zetten.

Daarnaast is de Insight ook gevoelig voor onweer via je panelen , dus als je niet de juiste kabels afscherming hebt,
kunnen inductie spanningen schade veroorzaken, die ook veel later zich kunnen voordoen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🤖 IT en informatica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!