Puzzel Puzzels
Ilona_sciencetalk
Artikelen: 0

LaTeX vraagje

Hi, ik heb een vraag over het gebruiken van LaTeX. Ik moet een verslag schrijven en hierin mijn letterlijke invoer typen. Dit is een functie, namelijk x^2.

Als ik dit in LaTeX type, herkent 'ie het als wiskundig en krijg ik foutmelding, want dan wil het programma dat ik het tussen dollartekens zet. Dan krijg ik x^2. Dan kan ik de x\^2 typen, maar dan komt het dakje op de 2 te staan. Dit wil ik beide niet. Ik wil letterlijk typen x^2. Weet iemand hoe dat moet in LaTeX?

Alvast bedankt,
groeten Ilona

Ps: als het topic verkeerd staat, laat het maar weten. Ik wist niet zo goed waar ik dit kon vragen, want ik kon geen gedeelte vinden over computergebruik en wiskunde

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

siep
Moderator

Re: LaTeX vraagje

Zoiets:

\(x \^ 2\)

met LaTeX code:

Code: Selecteer alles

x \^ 2
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

drc.

Welke editor gebruik je? Doet anders \verb|x^2| wat je wilt?
Ilona_sciencetalk

@ arie: helaas lukt het via die manier niet. Dan komt alsnog het dakje op de 2 te staan. Maar de andere optie werkt wel!
@ David: dankje, zoals ik hierboven al schreef, werkt het wel. Ziet er ook erg netjes uit dus dat kan ik zeker mooi gebruiken .Ik gebruik, trouwens TexWorks icm Miktex 2.9.

Enorm bedankt, ik ben nu in ieder geval weer gered voor komend verslag.

ads

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

drc.

Okay, ik gebruik TeXstudio, dus wat ik noemde had ik daarin geprobeerd. Maar bij jou werkt het gelukkig ook. Eventueel kan nog $x \,\hat{}\, 2$, als je wilt.

Terug naar “Tex hulp”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!