Puzzel Puzzels
Vincenzio
Artikelen: 0

Voorbereiden op het HBO

Ik ben slecht in wiskunde. Jaar 1, 2 en 3 van vmbo-tl heb ik net aan met een voldoende gehaald. Daarna geen wiskunde meer gehad.

Ik moet nu nog 2 jaar voor mijn mbo niveau 4 opleiding en hierna ga ik een hbo opleiding volgen, hier zal ik wiskunde voor nodig hebben.

Ik wil graag zelf oefenen met wiskunde. Heeft iemand tips hoe ik dit aanpak?

Bedankt!

ads

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Mark-

Re: Voorbereiden op het HBO

Hoi Vicenzo,

Dat ligt er een beetje aan denk ik. Het wiskundeniveau dat vereist is voor een technische HBO-studie is hoger dan het wiskunde niveau van een niet-technische HBO-studie. En zelfs binnen de niet-technische studies zijn er verschillen, bij bedrijfseconomie krijg je meer te maken met berekeningen en bij commerciële economie zul je meer in aanraking komen met statistiek. En bij de economische studies heb je er vaak in het propedeuse jaar nog geen last van (alleen een rekentoets).

Dus het ligt een beetje aan je beoogde studie en het niveau van wiskunde dat vereist wordt. Bel ook eens met de instroombegeleider (vaak is er een begeleider die zorgt voor een soepele overgang van mbo naar hbo en van hbo naar wo) van je studie op het HBO.

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Al-Khwarizmi

Re: Voorbereiden op het HBO

Wat Mark zegt. Wiskunde is vooral een tijdsintensieve vak, dus de beste manier is gewoon aan de slag gaan uit een boek op het niveau dat jij denkt aan te kunnen. Aangezien je Wiskunde niet meer hebt gehad sinds 3 vmbo, adviseer ik je te beginnen met de basis. Breuken, vermenigvuldigingen etc.

Basisboek wiskunde wordt doorgaans aangeraden, echter is het naar m.i. niet echt een lesboek maar meer een opfriscursus. Ik raad de Vlaamse variant aan http://www.basiswiskunde.be/, waar je eerst een stuk theorie te verwerken zal krijgen en vervolgens opgaven.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Wiskunde studeren”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!