Puzzel Puzzels
dreled
Artikelen: 0

CO2 extractie op kleine schaal op een hogeschool

Ik zoek informatie over CO2 extractie (superkritische extractie). Er wordt over nagedacht om een apparaat aan te schaffen om dit uit te voeren en het zal ingezet worden bij organische chemie. Ik ben maar beperkt bekend met deze techniek en zou graag bv goede sites willen weten en ook of iemand ervaring heeft met deze techniek en bv beschikt over zon apparaat op laboratorium schaal. Op dit moment ben ik aan het zoeken naar een leverancier in Nederland echter ik kan er geen vinden

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 100 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Marko
Moderator
Artikelen: 0

Re: CO2 extractie op kleine schaal op een hogeschool

Geen directe ervaring, maar ik weet dat Jasco, Parr en Waters dit soort apparatuur leveren. En alle 3 hebben vertegenwoordiging in Nederland (in ieder geval in de Benelux), alleen voor Jasco en voor Waters weet ik niet of die ook SFE apparatuur "doet".

Jasco Benelux zit in Utrecht:

https://laboratorium.nl/bedrijven/jasco-benelux-b-v/

Parr wordt volgens hun website vertegenwoordigd door Benelux Scientific: https://benelux-scientific.nl/

Hoe Waters voor het stuk SFE wordt vertegenwoordigd, durf ik zo niet te zeggen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Organische chemie en polymeerchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!