Puzzel Puzzels
Phidel
Artikelen: 0

Organische stoffen verbranden?

Beste Forumleden,

Ik vroeg mij af welke stoffen er kunnen vrijkomen bij verbranding van bv. paddestoelsoorten, rietsoorten, bamboe soorten,etc

zijn deze stoffen dan ook schadelijk of giftig? en welke organische stoffen zou je dus wel kunnen verbranden zonder (veel) schade toe te brengen aan het globalwarming effect? of jezelf en omgeving?

met vriendelijke groet,

Phidel

excuses als het in de verkeerde rubriek staat.

ads

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Knightattack

Re: Organische stoffen verbranden?

Phidel schreef: do 07 okt 2021, 09:55 Beste Forumleden,

Ik vroeg mij af welke stoffen er kunnen vrijkomen bij verbranding van bv. paddestoelsoorten, rietsoorten, bamboe soorten,etc

zijn deze stoffen dan ook schadelijk of giftig? en welke organische stoffen zou je dus wel kunnen verbranden zonder (veel) schade toe te brengen aan het globalwarming effect? of jezelf en omgeving?

met vriendelijke groet,

Phidel

excuses als het in de verkeerde rubriek staat.
Hoi Phidel,

Organische stoffen zijn opgebouwd uit koolstofverbindingen. O2 wordt meestal gebruikt als oxidator, en daarom zal er altijd CO en/of CO2 (of zélfs roet/ koolstof) ontstaan.

Ik ken geen onschadelijke verbranding van organische stoffen. Misschien iemand anders op dit forum?

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

gravimetrus

Re: Organische stoffen verbranden?

En dan ook nog NOX, fijnstof, misschien ook nog PAKs

Terug naar “Organische chemie en polymeerchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!