Wel, artsen prikken natuurlijk niet voor de lol iemand in een slagader.
Als dat apparaatje zo betrouwbaar was, deden we een stuk minder Astrups. Wat me overigens doet denken aan een anekdote uit het ziekenhuis tijdens een nachtdienst.
Ik zat een beetje te candy crushen toen opeens wel 20 man binnen kwam lopen op de SEH met verdenking CO-intoxicatie.
De assistent interne geneeskunde was net begonnen in dit ziekenhuis en het was nota bene zijn allereerste nachtdienst (altijd spannend, voor het eerst in je eentje verantwoordelijk zonder dat de neuroloog eventjes van de polikliniek binnen 5 minuten bij je kan zijn ter assistentie, maar dat terzijde).
Dus hij was al zenuwachtig en hoppa: de ene intoxicant na de andere werd een kamertje ingestuurd. Hij verloor natuurlijk meteen het overzicht, begrijpelijk hoor, nog nat achter de oortjes en dan dit haha.
Ik verveelde me want ik had geen patiënten (anders was ik natuurlijk niet aan het candy crushen...), dus ik pakte de naaldenkar en reed van kamertje naar kamertje voor een Astrup (die heel eenvoudig is als je hem een paar keer gedaan hebt).
Hilarisch toen hij uit een kamer kwam en heel content een buisje met prachtig helderrood bloed omhoog hield, toen ik hem vertelde dat alle patiënten hemodynamisch stabiel en EMV max waren, alle Astrups gedaan waren, naar het lab waren verstuurd en de uitslagen al in het systeem stonden haha.
"Mag ik ze weer wegsturen naar het feest?"
Hij: "nog even overleggen met mijn achterwacht en euhhh...euuhhh...dankjewel?"
Gevalletje massahysterie, maar goed, ik kon weer even de techniek oefenen en tegelijkertijd een nieuwe collega uit de (onvolledige

) brand helpen.