Een splijtingsreactie van een uraniumkern wordt op gang gebracht door een thermisch neutron die een betrekkelijke lage snelheid heeft.
Tijdens één splijtingsreactie onstaan onder andere twee à drie snelle neutronen en extreem veel warmte.
Als de snelle neutronen niet worden afgeremd, ontstaat een kettingreactie, een uraniumbom.
Ik meen dat snelle neutronen geen splijting veroorzaken. Hoe kan er dan een lawine van splijtingen ontstaan?
Puzzels