Hallo AAS'r,
Ik zit met een probleem bij het gebruik van het spoelmiddel bij het aluminiumonderzoek in serum. Hier gebruik ik een oventje voor op een Shimadzu-AAS (AA6500).
Daar zit een autosampler op die een Triton 0,1% oplossing gebruikt als spoelmiddel van je tubing tussen de analyses. Het opzuiggedeelte bestaat uit een teflon opzuigslangetje wat na injectie zowel inwendig als uitwendig gespoeld wordt met deze oplossing.
Probleem is dat (na een spoeling) het teflonopzuigslangetje naar een materiaalcupje gaat met de aluminummonsters (10 x verdund serum met een 0,1 % Palladiummodifier), monster opzuigt en vervolgens de arm naar het oventje beweegt om de druppel neer te leggen. Ik zie dan regelmaat aan de buitenkant van de teflonopzuigtip een druppel hangen die uit het materiaalcupje "meegenomen". Dit dus ondanks de triton en het feit dat het de teflonopzuigtip van te voren van de analysereeks ook nog met alcohol wordt gereinigd.
Probleem is dan natuurlijk dat de "meegenomen" druppel problemen geeft bij de analyse
Is een ander spoelmiddel, zodat alles er beter afglijdt een oplossing?
Puzzels