Hallo!
Ik ben op zoek naar een niet geleidende vloeistof die een kookpunt heeft van ongeveer 35 graden celsius. Het is belangrijk dat de stof geen elektriciteit geleidt en niet (licht) ontvlambaar is. Ook zou het mooi zijn als ik de vloeistof voor weinig kan aanschaffen en het liefst in de supermarkt. Ik heb al wel door mijn oude binas gebladerd maar ik moet concluderen dat mijn kennis wat betreft de eigenschappen stoffen een beetje is weggezakt.
Het idee is om mijn computer in een soort aquarium te leggen half afgevuld met de vloeistof opdat hij en stil en goed overklokbaar is. Uiteraard worden bewegende delen verwijderd en de harde schijf goed ingepakt.
De koeling wil ik bereiken dmv verdamping op de processor en andere onderdelen die warmer worden dan die 35 graden. Ik heb mij namelijk laten vertellen dat bij een faseverandering de meeste warmte onttrokken kan worden aan die bewuste delen. De damp zal uiteindelijk, in mijn beleving, bovenin de afgesloten bak weer condenseren en terugvloeien.
Ik zag dat iets als cyclopentaan aardig in de richting komt maar dat klinkt erg brandbaar en ik zou echt niet weten waar ik dat vandaan zou moeten toveren... Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Puzzels