Puzzel Puzzels
lien
Artikelen: 0

ontbrandingstemperatuur

Ik had even een vraagje. We zijn op dit moment op school bezig met organische chemie. :D Daarom behandelen we ook benzine. Nu wordt er beweerd dat er aan benzine twee eisen gesteld worden:

1. Laag genoeg vlampunt.

2. Hoog genoeg ontbrandinstemperatuur.

Nu snap ik dit op zich allemaal wel. Alleen begint men bij die ontbrandingstemperatuur te praten over octaangetallen. Die geven dan de klopvastheid aan. Maar nou staat er in mijn boek dat hoe kleiner de moleculen, hoe hoger de ontbrandingstemperatuur. Dat snap ik niet. Als je kleinere moleculen hebt --> minder atoombindingen per molecuul --> sneller verbrand, dacht ik.

Hoop dat gij meer info kunt geven.
God does not play dice...

ads

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

biochemiefreak
Artikelen: 0

Re: ontbrandingstemperatuur

Maar nou staat er in mijn boek dat hoe kleiner de moleculen, hoe hoger de ontbrandingstemperatuur. Dat snap ik niet. Als je kleinere moleculen hebt --> minder atoombindingen per molecuul --> sneller verbrand, dacht ik.
Nee het boek geeft het goed weer. Ontbrandingstemperatuur is de temperatuur die ontstaat bij de verbranding. Dus LPG brand zeer goed omdat het kleine moleculen en hierdoor zal de temperatuur zeer hoog worden dus een beter verbranding van de LPG. Naar mate de moleculen groter zijn bijvoorbeeld bij benzine en diesel dan zal de temperatuur bij de verbranding van het produkt lager zijn dan bij LPG omdat er minder hitte vrijkomt bij grote moleculen. Dit alles heeft dus niets met de snelheid van de verbranding te maken maar met de warmte die vrijkomt bij de verbranding.

MvG Ron :D
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Organische chemie en polymeerchemie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!