Hallo iedereen,
iedereen weet dat de vierde dimensie de tijd is. En dat ervaren wij ook, wij zien mensen ouder worden, de wijzer van onze horolge bewegen,...
Maar we leven dan ook op het oppervlak van de 4de dimensie, zoals een ballon die opgeblazen wordt waar wij dan op het rubber zouden leven.
Nu de 5de dimensie is weer wat anders, dit zou dan betekenen dat de vierde dimensie zou rusten op het oppervlak van de 5de dimensie.
Sommige mensen zeggen dat de tijd begon bij de big bang, als dit waar is dan denk ik dat de 5de dimensie er voor zorgde dat de 4de dimensie begon te bewegen, en de tijd begon te verstrijken.
zelf stel ik het mij voor als een mens dat op een rollende band leeft. de mens zelf kan maar in 1 dimensie bewegen (nl. in de dwarsdoorsnede van de rollende band. Maar omdat de band begint te rollen beweegt de mens ook in een 2de dimensie, zonder dat hij zelf daarvoor een inspannin hoeft te doen. (de mens zouden wij dan zijn, die beperkt zitten in onze drie dimensies, en de rollende band zou dan de tijd zijn)
Nu is mijn vraag wat zou deze 5de dimensie zijn, en ervaren wij deze?
Puzzels