Dus Jan wolkers heeft er voor gezorgd dat sex geen taboe meer is? Ik denk eerder dat hij het resultaat was van een stroming naar sexuele vrijheid in de jaren 60 en 70.Bij het christendom heeft het ook gewerkt (denk bijv. aan jan wolkers). De blotebillenparade en gayparade zou de vrouw-onderdrukkende en homodiscriminerende neigingen van de islam tegengaan. Hoeveel katholieken hebben niet een verstikkende jeugd gehad waarin ze werd aangepraat dat sexualiteit een zonde is. Maar later ging de samenleving opener tegen seks aankijken, en kon men toch nog normaal van het leven gaan genieten.
Je zegt eerst christendom, en dan Katholieken...
Verder heb ik nog niet gehoord dat het een probleem is dat Moslims niet open tegen sex aan kijken. Is dat islamisering, dat men kuiser word en niet met jan en alleman mee gaat? Dan heb ik geen probleem met islamisering.
Sterker nog, ik wil hier voor veel geld wedden dat de Nederlanders in de jaren 60 en 70 veel meer vrije-liefde hadden dan nu. Men kijkt er nu veel meer op neer als je met meerdere mensen vrijt dan toen Jan Wolkers zijn boek schreef. De boeken van Jan Wolkers zijn nu mischien wel meer dan toen een taboe. Partnerruil was toen hip, nu is dat echt niet meer zo.
Puzzels