Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Ceffax
Artikelen: 0

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Ik spreek vloeiend: Nederlands, Frans en Engels

Ik spreek een (klein) beetje: Duits, Italiaans en Spaans

Ik lees vlot: Nederlands, Frans, Engels en Duits

Ik lees een (klein) beetje: Italiaans en Spaans

Ik schrijf vlot: Nederlands, Frans en Engels

Ik schrijf een (klein) beetje: Duits, Italiaans en Spaans

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Eric Tutu

uhm

Nederlands vloeiend

Fries versta het 100% weiger het te spreken

Engels goed

Duits matig

Frans matig

Indonesisch slecht te veel grammatica

Ambons Maleis matig-goed te veel synoniemen, te weinig grammatica ahaha

Frans-Duits op school altijd 9' ens en hoger, maar ik spreek het voor geen meter..ik snap de grammatica en kan het een beetje lezen maar daar houdt het mee op.
Lawamena hitihala lawamena haulala
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Souldja

Vloeiend lezen en spreken: Engels en Nederlands

Moeizaam lezen en spreken: Frans (te nutteloos voor woorden, had er een extreme hekel aan en ben er sinds 4 maanden gelukkig vanaf)

Aardig lezen, beetje spreken: Duits (jammer genoeg zit ik hier nog anderhalf jaar mee opgescheept...)

Moeizaam lezen, beetje spreken: Russisch (ben net een half jaartje thuis bezig met een cursusje)

Welke talen ik nog zou willen leren: Mandarijn & Spaans
pultjuh

Nederlands spreek ik goed, ik kan wel geen ABN,

maaar ik neem aan dat Brabants ook voldoende is.

Engels kan ik zo lang ik niet hoef te schrijven, dit geld ook voor Duits

Frans het ik 3 jaar geleerd, maar het is nog steeds heel slecht

en verder kan ik in geen enkele taal fatsoenlijke gramatica toe passen :roll:
If knowledge was wisdom

And wisdom the key to innner rest

Teach me
evilbu

In Vlaanderen is Engels en Frans gewoon verplicht, ik heb ook twee jaartjes Duits gehad.

Naast Nederlands is mijn Engels mijn beste taal, ik durf een conversatie aangaan in het Engels zonder dat die beginnen lachen of zo, maar is dat dan al vloeiend? Ik heb vijf jaar Engels gehad.

Frans zou mijn tweede taal moeten zijn, ik heb het acht jaar gehad. Ik lees Franse manga's, maar zal niet zo snel in het Frans beginnen spreken, het gaat nog altijd niet zo snel. Ook heb ik moeite met bijvoorbeeld een Frans interview verstaan, het gaat gewoon zo snel.

Duits, tja twee jaartjes is echt te weinig, laat ons zeggen dat ik in een geschreven tekst een beetje zou kunnen weten waar het over gaat.
Anneke_1987

Nederlands is mijn moedertaal

Frans spreek en schrijf ik vlot

Engels : ik zal niet zeggen dat mijn Engels slecht is, ik kan mij uitdrukken in het Engels, ik kan boeken (gaande van Harry Potter tot mijn handboek over moderne en hedendaagse geschiedenis) lezen, dat laatste wel met af en toe wat opzoeken in een woordenboek. In ieder geval, mijn passieve kennis van het Engels is beter dan mijn actieve kennis.

Duits : zoals mijn leerkracht duits soms zei : das is Deutsch mit Haren auf. De absolute basis met fouten erbij :roll:

Toch kan ik een boek lezen, dat moesten we doen op school : heb zo onder andere Die Verwandlung van Kafka en Momo van Michaël Ende gelezen (3u Duits gehad in 5de en 6de middelbaar) Ik zal niet alle details weten, maar ook wel iets meer dan de grote lijnen.

Maar dat zinnetje van Veertje, daar begin ik nog niet aan in het Duits, Engels moet lukken na wat denkwerk, Frans en Nederlands gaan vlot
Cathy

Nederlands en Engels spreek ik vloeiend.

(Je vroeg het niet, maar ik spreek Frans en Duits redelijk, en van allerlei andere talen een klein beetje: Fins, Spaans, Portugees)
miiss-p0es

ik spreek nederlans vloeiend.. arabisch kan ik ook spreken engels gaat me ook goed af frans 3e moedertaal spaans redelijk en ik kan me ook uit de voeten in het italiaans
Assassinator

vloeiend nederlands en natuurlijk engels (hoewel af en toe wat grammatical foutjes, maar niks ergs). verder nog een beetje duits en een ietsiepietsie frans :roll:

wat mij trouwens opvatl (toch ff off-topic) is dat toch aardig wat mensen om mij heen echt geen engels kunnen en het boeit zo ook totaal geen donder, ik vind dit niet kunnen vooral omdat het de belangrijkste taal er wereld is.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Eric Tutu

Engels het belangrijkst? Chinees is de toekomst! Amerika heeft dat al door en geeft op de meeste hogere scholen al de mogelijkheid tot het leren van Chinees.

(natuurlijk verdwijnt het Engels niet als wereldtaal, tenminste niet in de eerste komende 100 jaar :wink: )
Lawamena hitihala lawamena haulala
Zuiderpark

nederlands en plat haags, engels durf ik ook nog wel vloeiend te noemen. Duits en Frans ...ach ik hoop dat ik me verstaanbaar kan maken :roll:
albert davinci

Ik ben van mening dat het onmogelijk is om een taal perfect te spreken.

Mijn Nederlandse- en Engelse taalbeheersing zijn zeer goed in vergelijking met de modale Nederlander. Mijn Duitse taalbeheersing is zeer matig en de Franse taal kan ik met veel moeite een beetje lezen.

Ik haalde altijd goede cijfers voor Nederlands en Engels en in de hogere jaren matige cijfers voor Duits en Frans. Ik was nogal een luie leerling en had niet zo'n goed blokgeheugen voor het leren van rijtjes woordjes en regeltjes. Ik heb echter wel gevoel voor taal. Aangezien ik dagelijks in aanraking kwam met Engels en Nederlands beheers ik die twee talen dus wel vrij goed. Ik haalde tenminste vrij goede cijfers voor deze vakken (meestal tussen 8 en 9 op VWO).
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Dragongirl

Qua spraak spreek ik vloeiend Nederlands, Marokkaans (berbers) en Engels

Met schrijven Nederlands en Engels.

Berbers is mijn moedertaal :P

Dat was het zo'n beetje. :roll:
Apeiron

Nederlands vloeiend, voor de rest een beetje Engels, Frans en Duits. Ook versta ik Fries vloeiend ;-)
Toeval bestaat niet, er zijn alleen ervaringen

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Apeiron

ach ik hoop dat ik me verstaanbaar kan maken :P

que?

:roll:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🈯 Taalkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!