Andersom geldt ook:En P. het is niet omdat je van iets nog niet gehoord hebt dat het niet bestaat,je kunt niet alles weten.
Dat je ergens in gelooft, betekent nog niet dat het bestaat.
Moderator: Rhiannon
Andersom geldt ook:En P. het is niet omdat je van iets nog niet gehoord hebt dat het niet bestaat,je kunt niet alles weten.
Nou, werkelijk overdonderende AIOne rainy afternoon last February I decided to find out. I switched on the computer in my study, and logged on to www.intellibuddy.com, home to one of the leading artificial intelligences on the planet, to see what the state-of-the-art has to offer.
Intellibuddy: Hi, I'm Intellibuddy! Nice to meet you.
JM: I'm writing an article about artificial intelligence.
Intellibuddy: Will you include me in your essay?
JM: I will if you can persuade me you really are intelligent.
Intellibuddy: Would you recommend this action to a friend?
JM: Errr...are you intelligent?
Intellibuddy: Ummm I am highly intelligent. I have many intellectual functions.
JM: What are your intellectual functions?
Intellibuddy: Thought, reason, intelligence, logic and deduction.
JM: What is your IQ?
Intellibuddy: My IQ is about 250 in human terms.
JM: Wow, you're cleverer than my editor.
Intellibuddy: I'm glad your impressed, User. You think I am cleverer than my editor.
JM: No, cleverer than my editor.
Intellibuddy: I'm glad your impressed, User. You think I am cleverer than my editor.
JM: No, cleverer than my editor.
Intellibuddy: I'm glad your impressed, User. You think I am cleverer than my editor...
Nogmaals ik spreek voortdurend over de evolutie i.v.m. artificieele intelligentie. Niet over chatterbots, of hoe "intelligent" de huidige computers zijn.p schreef:Nogmaals, je kunt wel met allemaal fantasietjes komen aanzetten, maar toon eens een daadwerkelijk geavanceerde AI die een menselijk brein benaderd.
Dat je ergens in gelooft, betekent nog niet dat het bestaat.
Het idee dat er ooit een AI gemaakt wordt die de mens evenaard, is een fantasie. Punt. Het is nog niet gebeurd, en of het gaat gebeuren is twijfelachtig.deosolis schreef:![]()
Sinds wanneer is robotica, A.i., e.d. fantasietjes. En ik hoef niets aan te tonen , ik hoef zelfs niemand te overtuigen.
Als jij van wetenschap, en vooruitzicht, een religie wilt maken is dat jou probleem.
Indien je echt in dit onderwerp geintresseert bent, kun je misschien met een searchbot naar informatie op zoek.
Ja, en vroeger dacht men ook dat de aarde plat was en mensen over de rand zouden vallen als ze te ver de zee op gingen.Vijftien jaar geleden had ik dergelijke discussies i.v.m. robotica.
En dan nog tegen iemand met technische kennis.
Volgens hem ging de robots i.v.m. preciesie werk nooit de mens vervangen.
Ondertussen vijftien jaar later zijn we begonnen met het vervaardigen van nanobots .
http://www.hybridmedicalanimation.com/page...s/nanobots.html
Wie, die bot of JM?p schreef:Hier een voorbeeld van AI:
(...)
Nou, werkelijk overdonderende AI![]()
Denk je werkelijk dat er mijarden uitgegeven worden, zeker in dit prestatiegericht tijdperk, voor een fantasietje?
Het begin serieus goedkoop te worden.Ja, kijk maar naar sinterklaas of de kerstmanAnonymous schreef:Denk je werkelijk dat er mijarden uitgegeven worden, zeker in dit prestatiegericht tijdperk, voor een fantasietje?
![]()
Het is grappig dat je telkens beweert dat ik niet voldoende kennis over AI heb, terwijl je zelf nog geen zinnig woord hebt uitgekraamd over AI.deosolis schreef:http://www.aaai.org/AITopics/html/stats.html
En dat is nog maar één tak, want in feite wordt er globaal aan onderzoek gedaan,in o.a. universiteiten, in de industrie, zelfs bij de Nasa, en dit voor allerlei toepassingen.
En doe eens een beetje zelf de moeite want je replieken zijn toch zo doorzichtig.
Aan jou de taak om deze uitspraak te weerleggen.Het idee dat er ooit een AI gemaakt wordt die de mens evenaard, is een fantasie. Punt. Het is nog niet gebeurd, en of het gaat gebeuren is twijfelachtig.
Mits ze hetzelfde zijn afgesteld en dezelfde randvoorwaarden hebben.Leuke gast schreef:een AI is toch niks,
een AI algoritme bestaat enkel uit een beetje statistieken,
als men 2 AI's heeft dan zullen deze exact hetzelfde zijn.
Nou ja, zo slim als een zoogdier of mens zou ik dat niet willen noemen... maar zo slim als een pantoffeldiertje? Of een worm? Volgens mij kunnen we die qua intelligentie wel evenaren.p schreef:Ach, tientallen jaren geleden dacht men al dat er in 2001 cyborgs, droids, terminators zouden rondlopen.
Nu tientallen jaren later is men nog geen milimeter opgeschoten.
Het blijven vooralsnog allemaal fabeltjes.
Of het moet een stofzuigermachine zijn die obstakels kan vermijden![]()
Noch de wesp, noch wormen, noch pantoffeldiertjes hebben we geevenaard.Rogier schreef:Nou ja, zo slim als een zoogdier of mens zou ik dat niet willen noemen... maar zo slim als een pantoffeldiertje? Of een worm? Volgens mij kunnen we die qua intelligentie wel evenaren.
Dat hebben we dus kennelijk ook al geëvenaard. Weet je hoe lang het van wesp tot mens duurde, in verhouding tot van niets tot wesp?![]()
Ja, dan ga je alles een beetje in perspectief zien he?whatever![]()
Is dit niveau überhaupt al bereikt?All cells share several abilities:
-Reproduction by cell division.
-Metabolism, including taking in raw materials, building cell components, creating energy molecules and releasing by-products. The functioning of a cell depends upon its ability to extract and use chemical energy stored in organic molecules. This energy is derived from metabolic pathways.
-Synthesis of proteins, the functional workhorses of cells, such as enzymes. A typical mammalian cell contains up to 10,000 different proteins.
-Response to external and internal stimuli such as changes in temperature, pH or nutrient levels.
-Traffic of vesicles.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28biology%29
(Evolutie ontbreekt volgens mij in dat lijstje.)
Ok en wat heeft dat met intelligentie te maken?p schreef:Het voorbeeld van de wesp is trouwens net zoiets als een verborgen
En nu de wesp. Deze vindt volledig op zichzelf de eitjes, hij vindt het wespennest, hij vindt bloemen, hij communiceert deze informatie naar andere wespen d.m.v danspasjes, hij bouwt nesten, plant zich voort, etc.