Daarin verschillen wij van visie. Kijk zolang de beweringen over de moslims niet ondersteund worden door gedegen feiten en zolang wij de moslims dingen blijven verwijten waarin we zelf geen steek beter zijn dan zijn dat irrationele argumenten. En de aanval is wel degelijk gericht tegen 1 specifieke bevolkings (geloofs) groep.
maar waarom verwijten we sommige moslims vanalles? waarom vallen we ze aan? waarom hebben zoveel mensen er schrik van? diezelfde mensen hebben geen schrik van al die andere vreemdelingen die hier wonen.
Hoe verklaar je dit? of hebben de Europeanen een jaar of 10 geleden met een teerling gegooid om de nieuwe "vijand" te bepalen en hebben de moslims gewoon pech?
Maar volgens mij heb jij een conflict met jezelf. Daarmee bedoel ik dat je fanatieke uitlatingen tegen de moslims staan haaks op hoe jij jezelf graag ziet ==> menslievend.
ik heb geen conflict met mezelf hoor.
ik ben inderdaad hard en volgens sommige is het cafépraat, racisme of fascisme.
tsja, misschien ben ik 1 vd weinigen hier die effectief in een migrantenbuurt woont. en feiten? het gros laat zich niet in cijfers vangen.
Neem nu moslimmannen die hun vrouwen medische hulp ontzeggen omdat de arts toevallig een man is.
dit soort zaken laat zich niet in statistieken vangen. moet ik hiervoor respect opbrengen?
bvb een tijdje geleden was hier in de buurt een groot verlovingsfeest. Een moslimfamilie vierden een uithuwelijking tussen een 14jarig jongen en 11jarig meisje. Juridisch kun je er niets tegen doen want ouders mogen tenslotte een feestje voor hun kinderen organiseren. Dit soort zaken vang je ook niet in cijfers al voel ook jij dat er iets niet klopt.
Michel schreef:Even een paar voorbeelden :
In je post laat je duidelijk je minachting doorschemeren en vervolgens zeg je "Ik accepteer de moslims".
wie zich aanpast is geen enkel probleem. wie dit niet wil of kan om welke reden ook mag toch kritiek krijgen en moet toch niet geaccepteerd worden?
Je bent voor een "Multi culturele semenleving" maar alleen als de anderen bereid zijn zich aanpassen aan jou want jij bent niet bereid om ook maar 1 concessie te doen.
ik ben inderdaad niet bereid om:
scheiding kerk en staat op te heffen
scheiding der machten op te heffen
gelijkheid man vrouw op te heffen
meningsvrijheid op te heffen
om kinderrechten of mensenrechten op te heffen
vind je het erg dat ik op dit soort zaken niet wens toe te geven?
Je moet mij maar eens vertellen hoe dit moet gaan werken anders dan dat het een vorm is van dictatuur. Het werkt ook niet zo in je persoonlijke omgeving als thuis, op school, op het werk, met je vrienden, op de sportclub. Waarom denk je dat dit dan wel gaat werken op landelijk of mondiaal niveau.
het werkt al decennialang.
kijk naar chinezen, Joden, Hindoe's, Boeddhisten Aziaten tout court, Oost-Europeanen, Zuid-Amerikanen, ...
allemaal kunnen ze hier redelijk probleemloos hun cultuur en geloof ten volle uit oefenen. Waarom lukt het met grote groepen moslims (niet 100%) niet? is een simpele vraag waar je nooit een antwoord op krijgt.
ongeveer hier word je doorgaans afgemaakt als racist of erger