Puzzel Puzzels

🕰️ In welke tijd zou je het liefst geleefd hebben?

1. 🌊 **Oertijd van het leven**
Geen stemmen
0
2. 🧍‍♂️ **Steentijd**
Geen stemmen
0
3. 🏺 **Oudheid**
Geen stemmen
0
4. ⚔️ **Middeleeuwen**
Geen stemmen
0
5. 🏰 **Renaissance**
Geen stemmen
0
6. 🔬 **Verlichting & Revolutie**
Geen stemmen
0
7. 🏭 **Industrialisatie**
Geen stemmen
0
8. 🪖 **Eerste helft 20e eeuw**
Geen stemmen
0
9. 📺 **Jaren '50 t/m '90**
100%
3
10. 🚀 **Toekomst**
Geen stemmen
0

Totaal aantal stemmen: 3
roosje
Artikelen: 0

Re: in welke tijd zou jij het liefste geleefd hebben?

ik twijvel tussen de middeleeuwen en de tijd dat de romeinen de baas waren.

groetjes roosje

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Cycloon

Mss heel vreemd, maar ik vind het best ok in de tijd waar ik nu leef. We staan eigenlijk aan de rand van een technologische explosie (of laten we beter zeggen dat we er net in zitten) en ik wil graag zelf de evolutie in gang zien. Maar mocht ik kunnen zou ik graag binnen zeg maar 200 jaar nog eens vlug een kijkje komen nemen om te zien hoe ver we staan. Ik kijk liever vooruit naar iets wat nog moet komen, dan naar een tijd die al doorleefd is.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jeroen Bouterse

Dat ben ik met Cycloon eens. Ik ben erg benieuwd of wetenschap, technologie en verlichting het in de wereld zullen winnen of energietekort en religieus conservatisme. Het antwoord op die vraag zal de komende halve eeuw wel gegeven moeten worden, en ik ben graag bij de uitslag.

Dat gezegd hebbend, ontopic: ik ga ervan uit dat ik op een redelijk welvarende positie mag rekenen als ik mijn tijdreis plan, want boer zijn en doodgaan aan honger, epidemie en oorlog kun je in bijna elke premoderne beschaving, dus dan valt er niet veel te kiezen. Athene in de tijd van Perikles lijkt me een acceptabele leefomgeving, hoewel de bloeiperiode natuurlijk niet zo gek lang stand hield. Ik had me wellicht ook best vermaakt met de philosophes in de 18e eeuw. (Ik lees alleen niet zo goed Frans.)

Het zou natuurlijk ook wel grappig zijn om terug te gaan naar de 16e eeuw, daar een boek te schrijven over atheïsme, met allemaal postmoderne inzichten erin verwerkt, en te weten dat je over een half millennium te boek zult staan als 'zijn tijd ver vooruit'.
Ignobilitas

ik denk dat elke tijd voordelen en nadelen heeft. Persoonlijk zou ik liefst toch in de twintigste of eenentwintigste eeuw blijven hoor. Ik studeer dan wel Middeleeuwen maar toch... (misschien juist daarom hihi). Nu is het goed, als vrouw kan je studeren en buitenshuis werken en al, maar er wordt nog steeds veel van ons verwacht. Ik denk dat ik gek zou worden als ik niet kon studeren, maar soms heb ik zo iets van; eens een weekje terug gaan naar een tijd waar de verwachtingen minder hoog lagen voor mij zou misschien eens tof zijn. Zolang het maar een week is natuurlijk e :-) ik denk ehm/... bwa... da mag wel de jaren twinig zijn, toen was het ecnomisch nog redelijk oke, niet te dicht bij woI en niet te dicht bij de jaren dertig. The middle zo :-) dat ik mijn eigen partner niet volledig zou mogen kiezen, of helemaal niet zelf is dan wel een nadeel... maar daar zal ik in die ene week gene last van hebben, zeker? ik zie het al helemaal zitten, waar boek ik die handel? :-) (leg maar een schort en haarspelden klaar oja , laat mijn lesboeken liggen ik zal content zijn ze terug te zien)
They who don't know history are condamned to do it over
1MMM5

Rond 950 in huidige Spanje, toenertijd het Islamtische Rijk.
G

Doe mij maar ergens in de steen-tijd.

Mens - mens realtie in die tijd is de basis voor onze worsteling nu.

De hoge mate van cultuurspecifieke kennis, technologie en geschiedkundig inzicht ontbrak daar volledig.

Geen boek om aan te hangen, alleen je medemens.
Johan2

Göd schreef:Doe mij maar ergens in de steen-tijd.

Mens - mens realtie in die tijd is de basis voor onze worsteling nu.

De hoge mate van cultuurspecifieke kennis, technologie en geschiedkundig inzicht ontbrak daar volledig.

Geen boek om aan te hangen, alleen je medemens.
Als je met dat laatste bedoelt wat ik aanneem dat je er mee bedoelt, is dat niet zo'n bijster doordachte opmerking.

Hier een willekeurig plaatje om je aan het denken te zetten:

Afbeelding

Ik zou toch wat aan m'n cultuurspecifieke kennis en geschiedkundig inzicht doen als ik jou was!
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
Michael Tuk

Doe mij maar ergens in de steen-tijd.
Toch heeft dit wel wat.

Geen wetten, regels en plichten.

Geen moralistische belemmeringen.

Geen bezittingen, geen zorgen.

Geen problemen, geen stress.

Vechten, eten en voortplanten.

Heerlijk toch?

NB: die venus van Willendorf is alleen maar een vruchtbaarheidsymbool hoor. Dikke vrouwen waren een zeldzaamheid in de prehistorie.
Wat niet kan bestaat niet.
FrederickHendrik

Mocht ik een weekje vakantie kunnen doorbrengen in het verleden dan denk ik dat mijn liefde voor natuurlijke historie het zou winnen van die van de menselijke geschiedenis, dus dat zou dan een week arrangement Laat-Jura worden.
EelcoStorm

Ik zou ook nog wel eens door het Constantinopel van voor 1204 willen lopen. En vooral het interieur van de Hagia Sophia willen zien.

Eelco
Liefhebber van weetjes die weinigen weten

(Pax tibi, Marce, evangelista meus!)
Assassinator

Ik zou ook wel samen willen leven met een Noord-Amerikaanse indianen stam, wel een tijdje voor die #%!^% Europeanen aankwamen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
JewCookie

Voor het kapitalisme, in een tijd waarin de mensen nog samen moesten werken om te overleven.
qrnlk
Lorentziaan

Voor het kapitalisme, in een tijd waarin de mensen nog samen moesten werken om te overleven.
Wat betekend kapitalisme in deze context? Weet je zeker dat je het niet verward met plutocratie? of wellicht zelfs democratie?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
E.Desart

Het zou natuurlijk ook wel grappig zijn om terug te gaan naar de 16e eeuw, daar een boek te schrijven over atheïsme, met allemaal postmoderne inzichten erin verwerkt, en te weten dat je over een half millennium te boek zult staan als 'zijn tijd ver vooruit'.

:D Het is alleen zo warm op die brandstapel .... niet?
Eric

ads

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Jeroen Bouterse

Ik geef toe dat ik het begrip 'grappig' wat uitgerekt heb :D hoewel je een boek natuurlijk ook pas na je dood kon laten publiceren.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!