Hoe kom je erbij dat een intelligentie nodig is voor het ontstaan en evolueren van leven? Als een molecuul op een bepaalde wijze een chemische reactie uitvoert (zeg een enzym) en hij geconfronteerd wordt met een substraat dat makkelijker omgezet kan worden dan "kiest" het enzym voor het makkelijkere substraat. Hieruit kunnen natuurlijk weer andere processen ontstaan maar waar dan je "intelligentie" vandaan moet komen is voor mij een raadsel.
Zelfde vraag:
Hoe kom jij erbij dat materie zichzelf tot leven kan wekken?
Overigens heb ik al uitgelegd waar de intelligentie vandaan kwam:
Deze intelligentie/bewustzijn is door een toevallige reeks gebeurtenissen ontstaan. Is dit ook niet hoe men stelt dat het fysieke universum is ontstaan, waarin vervolgens bewustzijn is ontstaan? Waarom kan er niet eerst een evoluerend bewustzijn zijn ontstaan?
Met het idee dat het fysieke universum uit een toevallige reeks gebeurtenissen is ontstaan heeft de wetenschap geen moeite, maar met het idee dat eerst een bewustzijn hieruit is ontstaan opeens wel?
Het leven in de de eerste miljard jaar na het ontstaan van de aarde was erg primitief en practisch alle reacties die de eerste organismes uitvoerden zijn gemakkelijk terug te voeren naar chemische processen.
Oja? Hoe leidden chemische processen tot dit primitieve leven?
Al die primitieve organismen zijn uit zichzelf geevolueerd.
Al die primitieve organismen bevatten een intelligentie/bewustzijn - (ze leven), die dode materie niet bevat. Tevens heb ik al eerder gezegd: "het enige van de evolutie dat bewezen kan worden, is dat levensvormen over tijd evolueerden, en dat natuurlijke selectie + genetische variatie oppervlakkige veranderingen kunnen produceren."