Puzzel Puzzels
WillemB
Artikelen: 0

Re: NULRIJ

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 11:42 @iedereen.

U kunt mijn bewijs alleen verwerpen als u kunt aangeven waar ik een foute conclusie trek.
EN DAT KUNT U NIET!!!

Wat is er niet formeel aan de uitdrukking van motief1?
Dat 1+1=2, bewijst nog niet dat het vermoeden van Collatz is opgelost, je bewijs bestaat uit meer onderdelen.

Je kan best een reeks formules op schrijven die allemaal correct zijn,
maar dat bewijst alleen dat de formule correct is, maar de toepassing en samenhang kan dan nog steeds onzinnig zijn.

.

ads

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 50 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Gast

@WillemB,

Bezit motief1 de eigenschappen die ik bewezen heb? Of bent u daar nog niet aan toe?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

WillemB

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 11:52 @WillemB,

Bezit motief1 de eigenschappen die ik bewezen heb? Of bent u daar nog niet aan toe?
Nee, we gaan niet de inhoud in, daar is al genoeg over gezegd,

Ik heb je bewijs op tactisch niveau afgekeurd, dat zal je eerst moeten repareren.

En als je dit niet begrijpt, ben je ook nog niet toe aan het schrijven van een bewijs.
Gast

@WillemB,

Wat laat u zich kennen. Dit is echt een belachelijke redenatie.

Nogmaals:
Regor

@Fermat1637,

Karel ten Hoeve,

Stop ermee man, wat wilt U nog bereiken ?
U maakt zich belachelijk.
Geniet van uw boek en droom rustig verder.

Groeten,

De kip zonder kop.
WillemB

Gast schreef: ma 23 mar 2026, 12:34 @WillemB,
Wat laat u zich kennen. Dit is echt een belachelijke redenatie.
Ik zal het je uitleggen:

Omdat je bewijs gedeeltelijk geen formele wiskunde bevat, is dat een cruciaal tactisch probleem,
waardoor de inhoud er verder niet meer toe doet, en het geen nut meer heeft om over de inhoud te discussiëren.

Er zit dus als ware een gat in je bewijs, waardoor het geheel onbruikbaar wordt.
.
Gast

@WillemB,

Wat laat u zich weer kennen. Dit is echt een belachelijke redenatie.

Nogmaals:
ukster

Regor schreef: ma 23 mar 2026, 12:57 @Fermat1637,

Karel ten Hoeve,

Groeten,

De kip zonder kop.
Karel ten Hoeve heeft destijds ongetwijfeld de meest briljante carrièrekeuze van zijn leven gemaakt door wiskundedocent op het mbo te worden. Een beslissing waar hij later vast met tranen van trots aan terugdenkt — of van iets anders, maar laten we het er niet te dik op leggen. De exacte duur van dit glorieuze avontuur is onduidelijk, maar het laat zich raden dat zijn leerlingen en het management hem uiteindelijk met open armen hebben uitgezwaaid — richting de uitgang, welteverstaan.
Want Karel was nu eenmaal gezegend met een uniek pakket aan kwaliteiten:
Een attitude die zelfs de meest geduldige collega's deed overwegen om een tweede beroep te zoeken. Een pedagogisch talent zo bijzonder dat wiskunde bij zijn leerlingen waarschijnlijk voorgoed een trauma heeft achtergelaten. Een interactie met leerlingen en management zo soepel als een roestige fietsketting. Een vermogen om kritiek te omarmen dat ruwweg vergelijkbaar is met dat van een betonnen muur. Een wiskundekennis die, laten we zeggen, creatief te noemen is. En als kroon op het werk: een algehele geschiktheid als docent die zijn weerga niet kent — in negatieve zin.
Maar Karel is niet het type dat zich zomaar neerlegt bij zoiets banaals als volstrekte onbekwaamheid. O nee. Met de vastberadenheid van iemand die zijn eigen spiegelbeeld bewondert, richtte hij zijn blik op hogere sferen: Sciencetalk, het online forum waar grote geesten elkaar ontmoeten. Gewapend met zijn zogenaamde bewijs van het Collatz-vermoeden — een probleem waar de beste wiskundigen ter wereld al decennialang hun tanden op stukbijten — stapte Karel het strijdperk binnen.
Het resultaat was precies zo spectaculair als verwacht. De forumleden, kennelijk niet in staat de ongekende diepgang van zijn werk te waarderen, raakten in rep en roer. Karel liet daarbij zien dat hij zijn schoolse tekortkomingen feilloos had meegenomen naar het digitale domein: dezelfde onnavolgbare redeneerwijze, dezelfde allergische reactie op kritiek, en dezelfde verbluffende zekerheid over het eigen gelijk.
Een man, een missie, een monument van zelfoverschatting.
Gast

@Ukster,

Wederom stelt u mij teleur, ik had beter van u verwacht.

Nogmaals:
Gast

ukster schreef: ma 23 mar 2026, 14:58
Regor schreef: ma 23 mar 2026, 12:57 @Fermat1637,

Karel ten Hoeve,

Groeten,

De kip zonder kop.
Karel ten Hoeve heeft destijds ongetwijfeld de meest briljante carrièrekeuze van zijn leven gemaakt door wiskundedocent op het mbo te worden. Een beslissing waar hij later vast met tranen van trots aan terugdenkt — of van iets anders, maar laten we het er niet te dik op leggen. De exacte duur van dit glorieuze avontuur is onduidelijk, maar het laat zich raden dat zijn leerlingen en het management hem uiteindelijk met open armen hebben uitgezwaaid — richting de uitgang, welteverstaan.
Want Karel was nu eenmaal gezegend met een uniek pakket aan kwaliteiten:
Een attitude die zelfs de meest geduldige collega's deed overwegen om een tweede beroep te zoeken. Een pedagogisch talent zo bijzonder dat wiskunde bij zijn leerlingen waarschijnlijk voorgoed een trauma heeft achtergelaten. Een interactie met leerlingen en management zo soepel als een roestige fietsketting. Een vermogen om kritiek te omarmen dat ruwweg vergelijkbaar is met dat van een betonnen muur. Een wiskundekennis die, laten we zeggen, creatief te noemen is. En als kroon op het werk: een algehele geschiktheid als docent die zijn weerga niet kent — in negatieve zin.
Maar Karel is niet het type dat zich zomaar neerlegt bij zoiets banaals als volstrekte onbekwaamheid. O nee. Met de vastberadenheid van iemand die zijn eigen spiegelbeeld bewondert, richtte hij zijn blik op hogere sferen: Sciencetalk, het online forum waar grote geesten elkaar ontmoeten. Gewapend met zijn zogenaamde bewijs van het Collatz-vermoeden — een probleem waar de beste wiskundigen ter wereld al decennialang hun tanden op stukbijten — stapte Karel het strijdperk binnen.
Het resultaat was precies zo spectaculair als verwacht. De forumleden, kennelijk niet in staat de ongekende diepgang van zijn werk te waarderen, raakten in rep en roer. Karel liet daarbij zien dat hij zijn schoolse tekortkomingen feilloos had meegenomen naar het digitale domein: dezelfde onnavolgbare redeneerwijze, dezelfde allergische reactie op kritiek, en dezelfde verbluffende zekerheid over het eigen gelijk.
Een man, een missie, een monument van zelfoverschatting.
Ukster,
Durft u dit ook allemaal te zeggen met uw naam er onder?
Wel makkelijk om in de anonimiteit iemand te beledigen, waarbij beheerders ook nog niet eens ingrijpen.
Gast

@Ukster,

En dan ook nog zelf niets weten te presteren op het gebied van Collatz!
Regor

@Fermat1673

Doe mij een plezier, en antwoord nu eens eerlijk op de onderstaande vragen.
1. Heeft U ook een bewijs voor FLT, of is het "in de maak" ?
2. Heeft U ook een bewijs voor het ABC vermoeden, of is het "in de maak" ?
3. Heeft U ook een bewijs voor het vermoeden van Goldbach, of is het "in de maak" ?

Maar vooral: Waarom is de titel van uw boek niet "Mijn bewijs van het vermoeden van Collatz"

p.s. Ik bewonder uw hardnekkigheid, maar het siert U niet.
vijv

Fermat,

Het probleem is dat door jou gedrag en enkel door jou gedrag we een beeld van je krijgen dat Ukster schept. Misschien is dit allemaal onterecht maar dat kan jij alleen rechtzetten door het geweer van schouder te veranderen en je constructief op te stellen.
je kan bijvoorbeeld starten met te starten met wiskundige argumenten en met die argumenten te antwoorden op mijn vragen.

Ik zal alvast jouw prangende vraag beantwoorden "Bezit motief1 de eigenschappen die ik bewezen heb? "
Neen en wel om twee redenen:
  • Je hebt nergens wiskundig duidelijk gemaakt wat die eigenschappen zijn.
  • Je hebt nog geen enkel wiskundig bewijs geleverd
Gast

Beste Vijv,

Blijkbaar bent u de enige die langzamerhand gaat doordenken.
Maar jammer, ik heb gezegd dat ik op Sciencetalk geen verdere uitleg meer ga geven.
Dat komt omdat vanaf het allereerste moment ik alleen tegenwerking heb gekregen.
In mijn boek vindt u het bewijs dat alle 4-vouden en oneven getallen naar nul gaan.
Maar nu een hypothetische vraag.
Als u uiteindelijk ook doordrongen bent van de eigenschap van motief1 dat alle 4-vouden en oneven getallen naar nul gaan, bent u er dan wel uit dat Collatz naar 1 gaat?
Daar wil ik wel over filosoferen.

ads

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

vijv

Beste Fermat,

Ik heb geen enkele aanwijzing of bewijs gezien dat alle viervouden en oneven getallen naar nul gaan. Als je dat kunt bewijzen is de rest bijzaak.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!