Ja en ik heb ze zelfs live gezien, dit in tegenstelling tot een vuurspuwende draak, die heb ik alleen in sprookjes gezien.Al eens van het donderkevertje gehoord?
Ten eerste zou ik wat meer bronvermelding op prijs stellen, ten tweede lijkt het me logisch dat een massieve stam wel 'overleeft' en het fragielere wortelstelsel niet.Oke, op grond van deze bewering mag men verwachten dat de polystrate fossielen van bomen dan ook wortels bevatten. Is het niet? Laat dat nou eens in vele gevallen niet het geval zijn. Wat dan?
Nee, maar wel door de eerste de beste flinke aardverschuiving.Dit gebeurd niet door de eerste de beste overstromende rivier.
Waarom is het vreemd?Het is ook geen argument tegen, maar het is alleen een beetje vreemd.
Jammer dat je jezelf moet bedienen van ad hominem argumenten om je niets zeggende argumenten kracht bij te zetten.Waar koop je zulke goeie lichttegenhoudende oogkleppen?
Ik neem aan dat je Behemoth bedoeld, aangezien je niet aangeeft welk vers het betreft?Dus wat doe je er nu mee?
Uiteraard.Ga ik niet op in!
Maar wel wetenschappelijk verantwoord!Je wordt gewoon belazerd op de door jou gerefereerde site!
Mijn post is helaas verwijdert. Maar goed. Om hier nog ff op in te gaan: het is in elk geval geen nijlpaard of een wezen wat nu nog op aarde in leven is. Wat het dan wel is heh tja, dat laat ik aan jullie verbeelding over.Cassanne schreef:Hij eet hooi! Prachtig mensen! Ik zal even uitleggen waarom dit mij amuseert:
Hooi is gedroogd gras. Ik neem aan dat we het daar over eens kunnen zijn.
In de tijd dat er dinosaurussen leefden, bestond er nog geen gras. Een gras-etende dinosaurus (of zelfs hooi, wat wijst op domesticatie) kan het dus moeilijk zolang overleefd hebben.
De omschrijving lijkt mij meer die van een soort baggerschip. Of misschien een tijdmachine, met al dat metaalOf het is de yeti...
Het blijft theoretisch. Maar waarom zou de struisvogel geen gedegenereerde vliegende vogel zijn. "het mag duidelijk zijn" is geen verklaring.Erik schreef:De volgende beknopte uitleg over het verschil tussen degeneratie en evolutie sluit wel aan op mijn visie.
http://nadarwin.nl/CFB/bewijzen-evo-degen.html
Je verwacht toch hoop ik niet dat ik nu die hele site ga behandelen. Ik ken die site echter wel.Verder verwijs ik je graag naar de site van Fedor Steeman voor een verdere onderbouwing van mijn keuze voor evolutie en tegen degeneratie. http://www.daaromevolutie.net/default.a ... &what=cont
Je gelooft toch wel dat ik besta? Alhoewel je mij nooit live hebt gezien? Je ziet zelf hopelijk ook wel in dat je argument kant nog wal raakt.Ja en ik heb ze zelfs live gezien, dit in tegenstelling tot een vuurspuwende draak, die heb ik alleen in sprookjes gezien.
Wat een nonsens! Men zou iig sporen van de aanhechtingsplaats van de wortels moeten vinden. Denk je niet?Ten eerste zou ik wat meer bronvermelding op prijs stellen, ten tweede lijkt het me logisch dat een massieve stam wel 'overleeft' en het fragielere wortelstelsel niet.
Behemoth: Job 40:12Erik schreef:Ik neem aan dat je Behemoth bedoeld, aangezien je niet aangeeft welk vers het betreft?
De vertaling die nog het meest in de buurt komt is nijlpaard.
Tsja bijna ieder fantasyboek beschrijft monsters.
http://www.talkorigins.org/indexcc/CH/CH711.html
Of is het Levithian?
http://www.talkorigins.org/indexcc/CH/CH711_1.html
Wat mij dan nog het meest bevreemd is dat de Neanderthalers en oudere consorten van alle soorten dieren hebben getekend maar geen enkele dino, een T-Rex zou toch indruk maken zou je denken.
By the way, hoe oud is de aarde volgens jou?
Nadat jij hebt toegegeven dat we echt geen rudimentaire staart hebben. Want zolang jij mijn argumentatie niet bestudeerd, heeft het geen zin om wetenschappelijk verantwoorde argumenten te verschaffen.Erik schreef:Maar wel wetenschappelijk verantwoord!
Nu jij nog!
Je hebt gelijk. Ik kan niet met wetenschappelijk verantwoorde argumenten komen m.b.t. tot een schepping. Ik kan alleen zeggen dat het aannemelijk is.Aangezien tevens de abiogenese wordt aangevallen (terwijl deze direct niets met de evolutie te maken heeft), geeft dit mij dus de mogelijkheid de schepping ter discussie te stellen. Dus bij deze mijn vraag: Heb je wetenschappelijke bewijzen of theoriën voor de schepping. Aangezien je zelf best goed kan discussiëren (wil niet zeggen dat ik het met je eens ben) verwacht ik hier dan ook geen drogredenatie, zoiets als: Zie dit en dit voorbeeld, je ziet hier degeneratie. Dit is dus bij alles gebeurd (generalisatie) en hieruit kan je afleiden dat de schepping de enige mogelijkheid is (drogredenering).
Ik dacht dat je slimmer was. Je moet het niet uit zen verband rukken. Volgens onze theorie waren veel soorten planten dieren en mensen tegelijkertijd aanwezig. Gras (zo is het dan in 1618 vertaald) en dino's leefden tegelijkertijd.In de tijd dat er dinosaurussen leefden, bestond er nog geen gras.
En dit baseer je op sprookjes uit het Verre Oosten en een paar regeltjes in de Bijbel?Volgens onze theorie waren veel soorten planten dieren en mensen tegelijkertijd aanwezig. Gras (zo is het dan in 1618 vertaald) en dino's leefden tegelijkertijd.
Tja, die lange poten zijn vast gedegenereerde kleine poten.Het blijft theoretisch. Maar waarom zou de struisvogel geen gedegenereerde vliegende vogel zijn. "het mag duidelijk zijn" is geen verklaring.
Mijn theorie is niet gebasseerd op de bijbel (behalve het niet-waarneembare en niet verifieerbare; maar klamp mij nog even niet vast aan deze uitspraak), maar is in overeenstemming met de bijbel.En dit baseer je op sprookjes uit het Verre Oosten en een paar regeltjes in de Bijbel?
Ik heb eerder gezegd dat het principe van 'mijn' theorie, creatie+degeneratie is.Als er dan toch voor alle vogels één oervogel is, waaruit allerlei andere vogels 'gedegenereerd' zijn, die zich eigenlijk toch wel heel goed kunnen redden in hun omgeving (lees: aangepast zijn en dus helemaal niet zo 'gedegenereerd' zijn) -hé, dit begint op evolutie te lijken-, waarom zouden we dan niet kunnen stellen dat er één oerdiertje, één oercel, was?, waar trek je de grens?
Geloofsuitspraak. Ik heb deze uitspraak niet uit mijzelf gedaan, maar het werd mij gevraagd.Tja, als jij stelt dat het leven niet ouder is dan 10000 jaar (waarom eigenlijk?).
Ohw ja?In de tegenwoordige wereld zien we evolutie toch in allerlei andere processen?, evolutie is zo natuurlijk.
Er werd mij gevraagd om een alternatief model te presenteren. Waarom past dat niet binnen dit topic. Ik zie het probleem niet.men kan dit topic beter evolutie versus creatie noemen
Dat snap ik wel, dat het er dan niet 1 zou zijn, maar hoeveel moeten er dan wel niet geweest zijn? Van hoeveel van de soorten vogels zou je kunnen stellen dat ze gedegenereerde versies van hun voorouder zijn? Het zijn allemaal zeer goed functionerende soorten, gegeven hun leefomgeving, wanneer noemt je iets gedegenereerd?, volgens mij is dat relatief. Je zou dan bijna moeten stellen dat ieder levend dier een oerdier is. Je snapt mijn punt niet helemaal volgens mij, lees het nog maar eens door, van die pelikaan enzo.Ik heb nooit gezegd dat 1 oertype vogel is gaan degeneren (in de zin van accumulerende mutaties) tot de nu waar te nemen vogelsoorten. Ik heb gezegd dat aanwezige variatie het mogelijk heeft gemaakt dat 1 oertype vogel vele soorten vogels heeft voortgebracht. Dit doordat de natuur ging selecteren op de aanwezige variatie. Echter ik zeg niet dat er met de schepping 1 type vogel is geschapen, maar meerdere.
Dus de algemeen geaccepteerde theorie is natuurlijk helemaal fout, volgens jou. Als je zo hard aan de 10000 jaar blijft vasthouden dan past evolutie moeilijk in jouw plaatje. Misschien moeten we je dan eerst overtuigen dat het leven al langer bestaat dan 10000 jaar.Geloofsuitspraak. Ik heb deze uitspraak niet uit mijzelf gedaan, maar het werd mij gevraagd.Chriis schreef:Tja, als jij stelt dat het leven niet ouder is dan 10000 jaar (waarom eigenlijk?).
Dat doe ik in daar op volgende regels. Misschien abstraheer ik het begrip evolutie iets teveel voor jou, pin me daar niet op vast.Ohw ja?Chriis schreef:In de tegenwoordige wereld zien we evolutie toch in allerlei andere processen?, evolutie is zo natuurlijk.![]()
Dan mag je wel donderssnel een publicatie voor science gaan schrijven, want je bent de eerste.
p.s. licht je toe!
Als je dit had begrepen:Dat snap ik wel, dat het er dan niet 1 zou zijn, maar hoeveel moeten er dan wel niet geweest zijn? Van hoeveel van de soorten vogels zou je kunnen stellen dat ze gedegenereerde versies van hun voorouder zijn? Het zijn allemaal zeer goed functionerende soorten, gegeven hun leefomgeving, wanneer noemt je iets gedegenereerd?, volgens mij is dat relatief. Je zou dan bijna moeten stellen dat ieder levend dier een oerdier is. Je snapt mijn punt niet helemaal volgens mij, lees het nog maar eens door, van die pelikaan enzo.
had je die vraag niet gesteld.Dit selecteren van de natuur op bepaalde allelen heeft degeneratie als gevolg.
Wie zegt er dat die vergelijking die je maakt, opgaat? Voorbeelden zijn er om een gegeven feit te verduidelijken en dienen niet als bewijs op zich.Dat doe ik in daar op volgende regels. Misschien abstraheer ik het begrip evolutie iets teveel voor jou, pin me daar niet op vast.
http://www.xs4all.nl/~helfrich/figments/de...egeneratie.htmlNaast dit natuurlijke selectie principe is er ook nog de degeneratie op genniveau door bijv. mutaties die genen functieloos maken. & p.s. ik had die kritiek op PETER Scheele al eens eerder gelezen.