Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Johan2
Artikelen: 0

Re: Islamisering

Je spreekt jezelf tegen, Esera
Inderdaad!!

Zie ook deze descussie.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk 10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

10 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

1207

In Turkije is sinds Atatürk een constante controle op seculariteit,
het seculiere karakter wordt militair gecontroleerd. er zijn doorheen de jaren een handvol staatsgrepen geweest waarbij een democratisch verkozen regering werd afgezet wegens onvoldoende seculier.

de Bosniërs hebben mekaar 10jaar geleden nog vrij hard aangepakt. ze leven relatief vreedzaam samen maar no problemo? het interesseert me nu niet wie wat heeft uitgespookt of uitspookt.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Johan2

het seculiere karakter wordt militair gecontroleerd. er zijn doorheen de jaren een handvol staatsgrepen geweest waarbij een democratisch verkozen regering werd afgezet wegens onvoldoende seculier.
Ja? En? Klik ff op de link die ik hiervoor gaf. Scheelt veel herhaling van zetten en off-topic debat.
<i Si vis pacem paralellum</i (J. Goedbloed)
HeavenOnEarth

Waar het westen voor staat is in ruime kring bekend, al meer dan een eeuw lang. Het punt zit hem niet in bekendheid of onbekendheid met 'waar een land voor staat', maar in het gegeven dat moslims vanwege hun geloof geen secularisatie kunnen aanvaarden. Dus hoe je het ook verpakt, het stuit op prinicpe kwesties als gelijkheid man-vrouw, gelijkheid moslims-niet-moslims, seculiere wet contra sharia, enzovoort.
Wanneer er moslims zijn die vanwege hun geloof bovenstaande punten niet respecteren, moeten zij een ernstig probleem krijgen met de overheid, zoals iedereen.
Moslims zouden misschien best wel willen, maar het combineren van een moderne staatsinrichting en de islam stuit op de systeemeigenschappen van islam, een aantal daarvan zouden wezenlijk veranderd moeten worden, zodat het eigenlijk geen islam meer is, net zo goed als dat protestantisme geen katholicisme is.
Het punt wat ik trachtte te maken is dat ‘islamisering’ een onvoldoende duidelijk begrip is. De ene islamiet is de andere niet. Dé moslim bestaat niet. Je kan dus moeilijk tegen ´islamisering´ zijn. Je kan wel tegen bepaalde effecten zijn, die wellicht samenhangen met de wijze waarop sommigen inhoud geven aan hun geloof. Wanneer de effecten zijn bestreden, heb je precies alle mogelijke problemen opgelost die er zouden kunnen zijn met ‘islamisering’ (wat dat ook moge zijn).

Wanneer (on)gelovigen gedrag vertonen dat haaks staat op het wezen van een rechtstaat dan moet de overheid hen maximaal bestrijden.

Wanneer (on)gelovigen gedrag vertonen dat in lijn is met die rechtstaat dan moet de overheid hen beschermen tegen de stompzinnigen.

Ik zou het toejuichen als moslims zouden worden uitgenodigd om de inhoud van hun geloof te beoordelen in het licht van moderne scholing, de vrijheden en waarden van een vrij land. Het lijkt me onverstandig om het beeld dat een moslim krijgt van de rechtsstaat te veranderen in de bandeloze, vijandige Poel-des-Verderf waar hun radicale geloofsgenoten ze zo voor waarschuwen.
You and me baby, we ain't nothing but mammals.
Masi

En ik dacht nog dat er op dit forum alleen maar intelligente mensen te vinden zijn...

Ik weet niet of jullie dit allemaal zeggen uit gezelligheid of om mee te doen met de menigte of wat dan ook, maar ik wil jullie even een filmpje laten zien :

http://www.youtube.com/watch?v=UNWi2FHH8FU...yd-xd.hyves.nl/

Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen, en wie het een beetje op orde heeft in zijn bovenkamer had dit vanzelf wel kunnen bedenken.
1207

En ik dacht nog dat er op dit forum alleen maar intelligente mensen te vinden zijn...
nee hoor

intelligente mensen mengen zich gewoon niet in dit soort discussies :D
Masi

Sorry voor dubbelpost maar ik zag nergens een editknop ? ligt dit aan mij of...: p

Maargoed, hier nog een aantal cijfers die ik jullie wilde tonen : Het aantal moslims in West-Europa

Landen Aantallen

Frankrijk 5.000.000

Duitsland 3.300.000

Verenigd Koninkrijk 1.500.000

Italië 1.000.000

Benelux-landen 1.300.000

Spanje 450.000

Scandinavië 350.000

Zwitserland 350.000

Voor nederland is dit (ongeveer) 850.000 (5,3% van de totale bevolking)

In Frankrijk is dit 10% van de wereldbevolking, en wij hier in Nederland spreken over een Islamisering ?

Geertje krijgt wat hij wilt : hij toont belachelijke "feiten" aan mensen die totaal geen verstand hebben van het geloof, de mensen worden er bang voor en voila zelfs de wetenschappers geloven in een Islamisering. Kom op jongens dit is toch totale onzin.

Owja en voor het slapen gaan wel even onder je bed kijken, voor je het weet vind je er een moslim onder.
Michel

Geertje krijgt wat hij wilt : hij toont belachelijke "feiten" aan mensen die totaal geen verstand hebben van het geloof, de mensen worden er bang voor en voila zelfs de wetenschappers geloven in een Islamisering.
Ho, ho Geertje heeft geen feiten maar suggereerd alleen maar en dit soort lieden zijn erg gevoelig voor suggestie.

Tja deze discussie is zinloos.

a. Omdat de wereld anders in elkaar zit dan zij denken

b. Omdat ze totaal niet gevoelig zijn voor rationeel onderbouwden argumenten
DePurpereWolf

Blijf ontopic, het gaat hier niet om de film, of wat islamisering is.

Laten we even vanuit gaan dat islamisering de kloof tussen Nederlanders en moslims is, het tegenovergestelde van het integreren van Moslims in de Nederlandse samenleving.
Michel

Laten we even vanuit gaan dat islamisering de kloof tussen Nederlanders en moslims is, het tegenovergestelde van het integreren van Moslims in de Nederlandse samenleving.
Of is islamisering de maat van intolerantie van de autotonen tov de moslims. Vroeger hadden we niet zo veel moeite met de moslims maar na 9/11 en populitische sprekers als Fortuyn en Wilders schijnt alles fout te zijn aan die mensen.

En dan kunnen we ook stellen dat er een duidelijke toename te zien is.

De rust in ons land zal terugkeren op het moment dat we andere het recht geven om hun leven te leiden zoals zei dat zelf willen maar niet zolang wij maar blijven zeuren en zeiken.
Michel

Ik vind dat er eerst maar eens feitelijk bewijs geleverd moet worden dat de oorzaak van de "kloof tussen Nederlanders en moslims is" totaal te wijten is aan hun geloof en niet door een andere reden als de intolerantie van de nederlanders en/of cultuur verschillen. En tot die tijd (eigenlijk voor altijd) heeft die discussie geen zin.
ferry

Blijkbaar zijn er meer mensen die een beetje moe beginnen te worden van het gedoe rond "islamisering". Zowaar nog minder mensen op de been dan een paar weken geleden bij de anti-Wilders bijeenkomst.
Te weinig animo voor anti-islamdemonstratie

Uitgegeven: 4 april 2008 14:47

Laatst gewijzigd: 4 april 2008 14:50

DEN HAAG - De demonstratie tegen de 'islamisering van Nederland', die vrijdag op het Malieveld in Den Haag zou plaatsvinden, is afgelast, omdat er te weinig animo was.

Slechts een handjevol mensen hadden zich op het grasveld in het centrum van de hofstad verzameld.

Organisator Martin van der Hulst, van Stop Islamisation Of Europe (SIOE), blies de demonstratie kort na 13.00 uur af. Zijn plan was aanvankelijk om met zo'n honderdvijftig mensen in een optocht naar het Plein te trekken.

In tegenstelling tot de betogers, waren de politiemensen en journalisten wel in groten getale op het Malieveld aanwezig.
bron: nu.nl
collegavanerik

Ik vind dat er eerst maar eens feitelijk bewijs geleverd moet worden dat de oorzaak van de "kloof tussen Nederlanders en moslims is" totaal te wijten is aan hun geloof en niet door een andere reden als de intolerantie van de nederlanders en/of cultuur verschillen. En tot die tijd (eigenlijk voor altijd) heeft die discussie geen zin.

vergelijk (in chronologische volgorde) met vlamingen hugenoten herrenhutters duitsers Indonesiers, chinezen, polen italianen spanjaarden molukkers hindoestanen, antillianen marokkanen turken ghanezen polen en bulgaren :D
DePurpereWolf

Niemand spreekt je hier tegen. Het is inderdaad door de cultuurverschillen, geloof is een deel van iemands cultuur, dat er een kloof is ontstaan tussen moslims en Nederlanders.

Maar ik herhaal me maar even, daar gaat dit onderwerp niet over.

ads

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

jdr

Het punt wat ik trachtte te maken is dat ‘islamisering’ een onvoldoende duidelijk begrip is. De ene islamiet is de andere niet. Dé moslim bestaat niet. Je kan dus moeilijk tegen ´islamisering´ zijn. Je kan wel tegen bepaalde effecten zijn, die wellicht samenhangen met de wijze waarop sommigen inhoud geven aan hun geloof. Wanneer de effecten zijn bestreden, heb je precies alle mogelijke problemen opgelost die er zouden kunnen zijn met ‘islamisering’ (wat dat ook moge zijn).
Islamisering is het draagvlak dat bestaat voor de Islamitische ideologie(?).

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📊 Politicologie en Economie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!