Puzzel Puzzels
Alexander Hartmans
Artikelen: 0

Re: Islam is het beste geloof...

Ben ik mee eens. Een denkstelsel is louter theorie, zij die het in praktijk brengen dat's pas gevaarlijk. Ik heb en heb het nooit een positief beeld gehad over de islam, omdat de islam altijd een gevaar voor anders denkenden is geweest. De islam molt zichzelf, maar ondertussen verstikt het onze maatschappij. Samenwerking met moslim-organisaties wijs ik van de hand, omdat zij niet laten zien wat hun gevaarlijke doeleinden zijn, het is een sluipmoordenaar, dus oppassen geblazen.

ads

Steun Sciencetalk Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Logitech MK235 - Draadloos Toetsenbord en Muis - QWERTY - Donkergrijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

JanMeut

Ben ik mee eens. Een denkstelsel is louter theorie, zij die het in praktijk brengen dat's pas gevaarlijk.

@ Alexander

Maar dan begrijp ik je niet. Als het denkstelsel Islam niet het gevaar is, maar een selectie beoefenaars ervan (en dat zal ik niet ontkennen, want je hebt beslist moslims met hele foute, gevaarlijke en bestrijdenswaardige denkbeelden) kan je dan niet beter die personen bestrijden inplaats van de ideologie?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Alexander Hartmans

Ben ik mee eens. Een denkstelsel is louter theorie, zij die het in praktijk brengen dat's pas gevaarlijk.

@ Alexander

Maar dan begrijp ik je niet. Als het denkstelsel Islam niet het gevaar is, maar een selectie beoefenaars ervan (en dat zal ik niet ontkennen, want je hebt beslist moslims met hele foute, gevaarlijke en bestrijdenswaardige denkbeelden) kan je dan niet beter die personen bestrijden inplaats van de ideologie?

Het is het beste om een denkstelsel te bestrijden, omdat de mens in de verleiding komt om bepaalde zaken over te nemen. Neem Mein Kampf van Adolf Hitler, uit 1926 (Nederlandse druk). Om te kotsen wat er in staat, hoe kan een geest ziek zijn om zo iets neer te pennen en later uit te voeren, en we weten allemaal, nou ja alllemaal, wat de gevolgen van het nazisme is geweest. Het boek is officieel verboden. Om de menselijke geest te behoeden voor wreedheden is het bestrijden van denksystemen die een gevaar voor mens en diens geest vormen grondig aan te pakken. Ben ik voorstander om de koran te verbieden, zeker. Het zet zeker aan tot haat.
OneStepForward

Het boek is officieel verboden.
[muggensiftmode]Nee, niet verboden. Ik geloof dat alleen de verkoop niet zomaar mag. Maar het boek in je bezit hebben is niet verboden[/muggensiftmode]

Hoe verwerpelijk mein kampf ook is, ik ben tegen een verbod. Wel vind ik dat het niet moet worden aangeprijst met reclame of bij de eerste de beste bruna op de toonbank moet liggen.
Alexander Hartmans

Beste OneStep....

Hoe zou je het probleem dan aanpakken. Als de islam iets zou verbieden, zoals de Duivers verzen, of het verbod om homo te zijn waarom zouden wij de koran niet kunnen verbieden?
OneStepForward

Om de menselijke geest te behoeden voor wreedheden is het bestrijden van denksystemen die een gevaar voor mens en diens geest vormen grondig aan te pakken.Ben ik voorstander om de koran te verbieden, zeker.
Maar wie zijn wij om te oordelen of zo iets vraag ik me af. Is dat niet meer dan hoe wij op dit moment tegen iets aankijken?

Ik geloof niet in een evolutie in het denken. Ik zie dit niet meer dan een visie die we nu hebben. Wie weet vinden we over 1000 jaar dingen die we nu zo goed vinden dan wel vreselijk gruwelijk? Of andersom? Mensen in denkbeelden belemmeren is een beschadiging van de democratie. En volgens onze huidige cultuur is democratie het beste alternatief... (daar mag je anders over denken, dat is immers vrijheid van meningsuiting, ook een aspect van onze cultuur)
Het zet zeker aan tot haat.
Er is zoveel dat aan zet tot haat. Wat denk je van het communistisch manifest of das kapital? Of het Utopia van Thomas More? Daar heeft Marx misschien wel inspiratie uitgehaald.

Of wat dacht je van Thorbecke? Die man voerde het census kiesrecht in wat pure discriminatie op inkomen is.

Of muziek van Marilyn Manson, daar bestaan ook wel verhaaltjes over...

Of de bijbel? Moet je wel concequent zijn en ook alle gezegdes, spreekwoorden, kunst en cultuur verwijderen die hier aan gebonden is.

Er blijft uiteindelijk dan nog maar zo weinig over.

Als je dingen gaat verbieden die mogelijk tot haat kunnen aanzetten (ik ken moslims die vredelievender zijn dan degemiddelde Fortuynist)

En zijn wij op zo'n moment ook niet fascisten?
OneStepForward

Alexander Hartmans schreef:Beste OneStep....

Hoe zou je het probleem dan aanpakken. Als de islam iets zou verbieden, zoals de Duivers verzen, of het verbod om homo te zijn waarom zouden wij de koran niet kunnen verbieden?
De koran verbied niks, tis maar een boek. Volgelingen verbieden dit. Maar niet alle volgelingen. Ik heb wel eens met moslims over dit soort dingen gehad, die zouden het niet in hun hoofd halen dit te verbieden.

En als wij de koran verbieden omdat een aantal landen dit soort dingen verbied. Zijn wij dan op zo´n moment zoveel anders?
Alexander Hartmans

Beste OneStep...

Maar als een denkstelsel de democratie omver werp, is het dan niet beter om het uit te bannen, ter verzekering van van onze broze democratie?

Het gaat erom wat werkelijk een gevaar opleveren. Ik begrijp wel waar je naar toe wil, daarom is voorzichtigheid geboden, maar ik ben voorstander om kwalijke elementen uit te bannen.

Fascisten, hmm, nee niet echt. Sommige zullen denken van wel, maar dit zou je met een korrel zout mogen nemen. Dat mensen vrdelievernder zou zijn, dat geloof ik best, maar daar heeft de islam niets van doen.
NASE

@ Alexander Hartmans: heb je ooit zelf de Koran gelezen??? Volg je wat de leiders der moslims overdat boek zeggen, en weet je dus van welke delen men afstand heeft genomen???

Iedereen mag denken wat hij wil, maar ezr moet gewoon genoeg gezond vestand bij zitten.

@ OneStepForward: op welke manier is de bijbel dan wel aanzettend tot haat. Echt goed ken ik hem wel niet, maar de boodschap die Christus heeft willen uitdragen kan toch gewoon niet heetdragend zijn.
OneStepForward

@ OneStepForward: op welke manier is de bijbel dan wel aanzettend tot haat.  Echt goed ken ik hem wel niet, maar de boodschap die Christus heeft willen uitdragen kan toch gewoon niet heetdragend zijn.
Klopt, dat is juist zo paradoxaal.

Maar ik neem als voorbeeld de kruistochten. Of de inquisitie.

Hoe de bijbel aar tot aangezet zou hebben is een goede vraag. Ik denk dat het deels selectief lezen is. Je haalt er uit wat je wilt en vervolgens vergeet je voor het gemak dat je je vijanden lief moet hebben, je andere wang moet toekeren etc.

En dan telt natuurlijk ook mee dat mensen vroeger vaak de bijbel niet konden lezen maar de priester maar op z'n woord moeten geloven. Wat in sommige gevallen betekent dat je macht en rijkdom wilt en dit probeert te vergaren door er een religieus tintje aan te geven. Tja, wie kon er vroeger latijn lezen (pas rond de reformatie werd de bijbel vertaald in andere talen dan latijn)?

Het punt is gewoon dat als je selctief gaat lezen en teksten uit hun verband gaat trekken dat je elke mening er wel mee kan beargumenteren.
Alexander Hartmans

NASE schreef:@ Alexander Hartmans: heb je ooit zelf de Koran gelezen???  Volg je wat de leiders der moslims overdat boek zeggen, en weet je dus van welke delen men afstand heeft genomen???

Iedereen mag denken wat hij wil, maar ezr moet gewoon genoeg gezond vestand bij zitten.

@ OneStepForward: op welke manier is de bijbel dan wel aanzettend tot haat.  Echt goed ken ik hem wel niet, maar de boodschap die Christus heeft willen uitdragen kan toch gewoon niet heetdragend zijn.
Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.
NASE

Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.

Welke kwalijke elementen zijn dit dan, wat staat er in. Want ik hoor hier mensen zeggen dat er gelijk niets mis in staat, wat je nu tegenspreekt.
Alexander Hartmans

Alexander Hartmans schreef: Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.

Welke kwalijke elementen zijn dit dan, wat staat er in. Want ik hoor hier mensen zeggen dat er gelijk niets mis in staat, wat je nu tegenspreekt.

Hierop kom ik nog terug. Moet eventjes de bronnen opzoeken.
p__

In de Koran staat dat Allah mensen in zwijnen veranderd:
5:60

Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij God erger is dan dit? Dezen zijn het, die God heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Alexander Hartmans

Blind. Het valt op dat vele Nederlanders angst hebben voor de Islam en liever alle moslims Nederland zien verlaten. Als een Nederlander iemand vermoord of z'n vrouw en kinderen heeft vermoord en daarna zelfmoord heeft gepleegd is het allemaal oke, geen terrorist, geen moslim die op eerwraak uit was, maar gewoon een nederlandse christen die het leven zat was of pygische problemen had!!!!!! Men is blind. Men vergeet even voor het gemak de ellende die veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld alcohol. Waarom wordt er zo fel gereageerd op de Islam en de moslims, maar is alcohol nog steeds vrij te verkrijgen. Nee, men is blind. Ik ben blij dat ik geen standaard Nederlander meer ben. Hoe meer ik zie hoe agressief vele Nederlanders zijn, hoe ontollerant ze zijn, hoe discriminerend ze zijn, nee... Ze vinden zich beschaafd, ontwikkeld, democratisch en kijken neer op anderen. Maar in feite zijn het de veroorzakers van veel zelfmoord, pshychiatrische problemen, minderwaardigheid complexen, ruzies, armoede, ongelukken, vandalisme, probleemwijken etc, etc. Nee, alle lof is voor Allah dat Hij mijn ogen en mijn oren en mijn hart heeft geopend voor de Islam en alle lof is voor Allah dat ik moslim ben geworden. Islam is verre van agressief, wij haten geweld. Helaas gedragen niet alle moslims zich zoals ze zich moeten gedragen. Maar helaas scheren veel Nederlanders alles over een kam. Ze zijn blind.

Titel kan beter zijn: islam is het slechtste geloof.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!