Moderator: Rhiannon
Ben ik mee eens. Een denkstelsel is louter theorie, zij die het in praktijk brengen dat's pas gevaarlijk.
Ben ik mee eens. Een denkstelsel is louter theorie, zij die het in praktijk brengen dat's pas gevaarlijk.
@ Alexander
Maar dan begrijp ik je niet. Als het denkstelsel Islam niet het gevaar is, maar een selectie beoefenaars ervan (en dat zal ik niet ontkennen, want je hebt beslist moslims met hele foute, gevaarlijke en bestrijdenswaardige denkbeelden) kan je dan niet beter die personen bestrijden inplaats van de ideologie?
[muggensiftmode]Nee, niet verboden. Ik geloof dat alleen de verkoop niet zomaar mag. Maar het boek in je bezit hebben is niet verboden[/muggensiftmode]Het boek is officieel verboden.
Maar wie zijn wij om te oordelen of zo iets vraag ik me af. Is dat niet meer dan hoe wij op dit moment tegen iets aankijken?Om de menselijke geest te behoeden voor wreedheden is het bestrijden van denksystemen die een gevaar voor mens en diens geest vormen grondig aan te pakken.Ben ik voorstander om de koran te verbieden, zeker.
Er is zoveel dat aan zet tot haat. Wat denk je van het communistisch manifest of das kapital? Of het Utopia van Thomas More? Daar heeft Marx misschien wel inspiratie uitgehaald.Het zet zeker aan tot haat.
De koran verbied niks, tis maar een boek. Volgelingen verbieden dit. Maar niet alle volgelingen. Ik heb wel eens met moslims over dit soort dingen gehad, die zouden het niet in hun hoofd halen dit te verbieden.Alexander Hartmans schreef:Beste OneStep....
Hoe zou je het probleem dan aanpakken. Als de islam iets zou verbieden, zoals de Duivers verzen, of het verbod om homo te zijn waarom zouden wij de koran niet kunnen verbieden?
Klopt, dat is juist zo paradoxaal.@ OneStepForward: op welke manier is de bijbel dan wel aanzettend tot haat. Echt goed ken ik hem wel niet, maar de boodschap die Christus heeft willen uitdragen kan toch gewoon niet heetdragend zijn.
Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.NASE schreef:@ Alexander Hartmans: heb je ooit zelf de Koran gelezen??? Volg je wat de leiders der moslims overdat boek zeggen, en weet je dus van welke delen men afstand heeft genomen???
Iedereen mag denken wat hij wil, maar ezr moet gewoon genoeg gezond vestand bij zitten.
@ OneStepForward: op welke manier is de bijbel dan wel aanzettend tot haat. Echt goed ken ik hem wel niet, maar de boodschap die Christus heeft willen uitdragen kan toch gewoon niet heetdragend zijn.
Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.
Alexander Hartmans schreef: Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.
Welke kwalijke elementen zijn dit dan, wat staat er in. Want ik hoor hier mensen zeggen dat er gelijk niets mis in staat, wat je nu tegenspreekt.
5:60
Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij God erger is dan dit? Dezen zijn het, die God heeft vervloekt en over wie Hij Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."
Blind. Het valt op dat vele Nederlanders angst hebben voor de Islam en liever alle moslims Nederland zien verlaten. Als een Nederlander iemand vermoord of z'n vrouw en kinderen heeft vermoord en daarna zelfmoord heeft gepleegd is het allemaal oke, geen terrorist, geen moslim die op eerwraak uit was, maar gewoon een nederlandse christen die het leven zat was of pygische problemen had!!!!!! Men is blind. Men vergeet even voor het gemak de ellende die veroorzaakt wordt door bijvoorbeeld alcohol. Waarom wordt er zo fel gereageerd op de Islam en de moslims, maar is alcohol nog steeds vrij te verkrijgen. Nee, men is blind. Ik ben blij dat ik geen standaard Nederlander meer ben. Hoe meer ik zie hoe agressief vele Nederlanders zijn, hoe ontollerant ze zijn, hoe discriminerend ze zijn, nee... Ze vinden zich beschaafd, ontwikkeld, democratisch en kijken neer op anderen. Maar in feite zijn het de veroorzakers van veel zelfmoord, pshychiatrische problemen, minderwaardigheid complexen, ruzies, armoede, ongelukken, vandalisme, probleemwijken etc, etc. Nee, alle lof is voor Allah dat Hij mijn ogen en mijn oren en mijn hart heeft geopend voor de Islam en alle lof is voor Allah dat ik moslim ben geworden. Islam is verre van agressief, wij haten geweld. Helaas gedragen niet alle moslims zich zoals ze zich moeten gedragen. Maar helaas scheren veel Nederlanders alles over een kam. Ze zijn blind.