Hallo zeg, ik begrijp je redenatie niet. Moeten Joden een campagne tegen anti semitisme voeren? Kom nou zeg. En dan gelijk zeker de synagoge en de scholen niet meer beveiligen. Nee Waanzin, Joden zijn niet van Lotje getikt; bovendien leg jij op die wijze de schuld en dat proefde ik eerder al bij die groep, ipv bij Williamson en kornuiten of bij een stelletje gangster nieuwe Belgen.punt 1 dat meen ik inderdaad ook niet( ik vond toen niet echt de juiste worden) het punt is dat ze het wat mij betrefde wel laat uit schijnen, wat ze doen is zoals je zelf zegt zich verder isoleren zwaar beveiligde school bouwen enzo voort ( opzich een verstaan baarreactie maar niet echt de oplosssing) je merkt te weinig naar mij idee van jods campang die zoals ik ook al in mijn vorig post zij die de negtavie vooroordelen ontkrachten enzo voort ze doen naar mijn iede te weinig of te weinig publicelijk ieste tegen het antisemitisme zelf maar bestrijden alleen de gevolgen.
Nee Joden zijn de laatsten die een campagne behoren te starten tegen antisemitisme. Mensen die zich daaraan bezondigen zijn niet vatbaar voor rede. Het zijn door andere godsdiensten en ideologien gehersenspoelde sukkels. Ze zouden gedeprogrammeerd behoren te worden, maar dan niet door de groepering die zij belagen, maar door alle andere mensen van goede wil.
)exuses hier voor wat te weinig contexts vermeld zal nu als nog doen
het hele probleem ontstond toen de pers er lucht van kreeg dat de orthodox joods gemeetschap(of een deel hier van weet niet juist of hier ook verschilende stroomingen in zijn maar vermoed van wel) een negatieve advies gaf aan nieuw joden( dus niet die die er al wonen) om zich in antwerp te kommen vestigen aan gezien ze hier dan zoals idereen een inburgerings curus (waar ik zoals reeds vermelde geen voorstander van ben) moeten volgen en een deel van deze currsus werd geven door vrouwen wat voor hun geloof een probleem vormde waardoor er een kliene ruzie onstond over deze vrouw tussen de orthodox joods gemeentschap en de ploitiecussen die de vrouwen niet wou vervangen of het nu opgelost is weet ik niet ik denk het eigenlijk niet aangezien niemand toegegeven heeft of toch niet voor de cameras ( nog klein rand nota; sommigen begongen al direct te overdrijven door te zegen dat dit de antwerps dimant handel sterk ging schaaden, wat natuurlijk overdreven is aangezien die allang niet meer uitsluitend in joods handen is om maar eens cliché over de belgiche joden die de diamant scetor in belgie voledig zouwden behersen te weerlegen
Ik ben wel een groot voorstander van een enige Inburgering middels een cursus. Geen hand geven aan vrouwen in een land waar dat wel gebruikelijk is in de openbare ruimte, wordt als uiterst onbeleefd ervaren. De gastvrouw mag niet gekwetst worden. Thuis doe je maar wat je wil. Daar zullen deze heren op gewezen moeten worden nmm. Nooit en te nimmer toegeven aan ultra orthodoxie van welke richting dan ook die anderen het leven zuur maken door hen te beledigen, omdat men in dat land gebruikelijke beleefdheidsvormen weigert te respecteren. Van een verplichte cursus wegblijven om die reden daar dient een forse sanctie op te staan. Inderdaad is er een concentratie van die ultra's in Antwerpen, maar geen hand willen geven rechtvaardigt nooit en te nimmer het in elkaar timmeren van bv kleuters met een keppeltje.
Puzzels