Puzzel Puzzels
Lala
Artikelen: 0

Re: RPG

Gamer schreef:
NASE schreef:
liggen die mannen die wij bewusteloos hebben geslagen daar nog?  Kunnen wij ze weer bij bewustzijn brengen?

Ze liggen er nog,maar tot bewustzijn brengen duurt zeker een dag.

Toe maar, hebben wij efkes flink uitgehaald :wink:
Appareo decet nihil munditia?

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Luke

Laten we ze vastbinden ofzo en dan kunnen we vannacht alvast rusten.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gamer

:shock: Oke.Ze zijn nu vast gebonden.
NASE

wat ik zou kopen.
  • een 10 tal pijlen
  • proviant voor 3 dagen.
  • twee tenten.
  • EHBO-kit.
  • teleporteer scroll.
Dan kunnen we overleven in de wildernis. En kunnen we vluchten als het moet, of ons zelf behelpen met een EHBO-kit.

Het is alleen jammer dat Sirdel nu een minder goed armor heeft, maar. In de volgende stad kunnen we er een kopen. Mss vinden we geld onderweg, als het moet zijn we toch weg, dus zijn we vielig.

En een armor kopen doe ik nooit. Maar ik heb dan ook nog nooit een RPG gespeeld.

Zeg of je het 'redelijk' goed vindt of niet.

[edit]

gunder weet mijn standpunt, doe er meer wat ge wilt.
Luke

Okay okay, maar als ik dood ga is het jouw schuld :shock: Als jij het zwaard van +2 draagt, dan kun je me reviven als ik dood ga. Dan kunnen we dit alles kopen en op weg gaan.
The Balor

@ NASE en Luke: Het kan veel makkelijker. Als we een teleport-scroll kopen, gaan we ervan uit dat we een of andere side-missie niet zullen overleven. En neem maar van mij aan; als we een teleport-scroll kopen, zal de DM er zeker voor zorgen dat we hem gaan gebruiken ook. En dat betekent ook, dat we geen geld zullen verdienen aangezien we niks bereikt hebben.

Ik denk dat het beter is om een zo goed mogelijk armor te kopen voor Sirdel en er zo voor te zorgen dat we (bijna) elk gevecht kunnen winnen. Dat is leuker en levert meer geld op.

Gewoon een ideetje van een GURPS-player :wink:

Het lijkt mij een idee om deze bandieten aan iemand over te leveren. Ze zijn ons niet meer van nut, maar iemand anders misschien wel. Denk hierbij vooral aan de onderwereld.
NASE

@ the Balor: maar zou onze DM zo vals zijn??? En denk het niet, trouwens goed idee. Nemen we ze mee naar waar we Charlie hebben achtergelaten, krijgen er mss ook nog geld voor.

we, ik, nemen de overige bandieten mee naar daar waar we Charlie ook hebben afgegeven. En vragen of ze hen ook willen opsluiten en ons mss vergoeden voor deze dienst.

tenzij hier iemand iets tegen heeft.
The Balor

@ the Balor: maar zou onze DM zo vals zijn???

Dit heeft niks met valsheid te maken. Hij wil meestal dat je alles gebruikt wat je hebt gekocht/geleerd en zo het spel spannend houden en je aanmoedigen meer dingen te kopen/leren :wink: Dit hoeft uiteraard niet het geval te zijn.
Luke

Daar komt nog bij dat als we een telporter scroll kopen, dat onze DM ons wel moet laten overleven. Kom dus maar op met dat armor :shock: Verder hoeven we naar mijn mening maar 1 tent te kopen. De andere twee kunnen 's nachts de wacht houden.

Zullen we even opnieuw een lijstje maken met wat we moeten kopen?
The Balor

Daar komt nog bij dat als we een telporter scroll kopen, dat onze DM ons wel moet laten overleven. Kom dus maar op met dat armor :shock:
Voorzichtig met wat je zegt. Trouwens, je redenatie klopt volgens mij niet.
Verder hoeven we naar mijn mening maar 1 tent te kopen. De andere twee kunnen 's nachts de wacht houden.
Een wacht per nacht lijkt mij genoeg. Twee tenten is dus wel een vereiste, en wel zo sociaal als het regent. Wat wil je trouwens doen: twee personen
Zullen we even opnieuw een lijstje maken met wat we moeten kopen?
Goed idee. Als iedereen in italic neerzet wat hij/zij nodig heeft, kan een van ons het samenvoegen in een 'to buy'-list.

Nodig: 1x healing potion op zak.
Gamer

NASE schreef:@ the Balor: maar zou onze DM zo vals zijn???  En denk het niet, trouwens goed idee.  Nemen we ze mee naar waar we Charlie hebben achtergelaten, krijgen er mss ook nog geld voor.

we, ik, nemen de overige bandieten mee naar daar waar we Charlie ook hebben afgegeven.  En vragen of ze hen ook willen opsluiten en ons mss vergoeden voor deze dienst.
:shock: Ik ben een héél liev dungeonmastertje hoor

;) Oke,jullie een vergoeding van 100 goud

Ik wacht wel op de "buy"lijst
NASE

pijlen (met 30 heb ik zeker genoeg, dus nog 20, als er geld is)

1 wacht is niet echt slim. 1 Persoon alleen valt zeker in slaap omdat je niets te doen hebt, met 2 kun je met elkaar slapen. Als je een goede wacht wilt hebben moet je best met 2 zijn.
Luke

nodig: betere armor

@ DM: wat zijn de eigenschappen van het nieuwe armor?

ik heb 100 goud bij de kas gedaan.
NASE

voorstel;
  • beter armor : 700
  • pijlen : 30
  • heeling potions : 100
  • 2 tenten: 300
dan hebben we nog 70 over. Heeft Lantar nog iets nodig?

@ DM: zijn de prijzen een beetje goed of niet?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

The Balor

1 wacht is niet echt slim.  1 Persoon alleen valt zeker in slaap omdat je niets te doen hebt, met 2 kun je met elkaar slapen.  Als je een goede wacht wilt hebben moet je best met 2 zijn.

Ok, daar heb je een punt. Als ik een RPG met mijn vrienden speel, hebben we altijd 1 guard, maar het risico dat iemand in slaap valt is inderdaad aanwezig.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!