oktagon schreef:Ik vind,dat hier nogal hoogwaardige ideeen worden gedeponeerd en dat moet niet verzanden in persoonlijke agressieve reacties;deze laatste wijzen op een bepaalde starheid van denken.
Spinoza,waarvan ik wel veel zaken kan aanvaarden,zal ook veel moeite gehad hebben om zijn ideeen bij derden in te planten en te laten uitbroeden.
Dit soort disputen zijn een continue herhaling met vernieuwde ideeen omtrent het menselijk "zijn",zullen we daar ooit achter komen,ik zie wel een kans als de mens een eigenschap als agressie en egoisme in "menselijker" banen weet te leiden.Mogelijk zijn mutaties in zijn fysiek gereedschap (vn.hersensamenstelling) en verwerking van informatie daarin daarvoor nodig.
Dus jij vind :
Zo houdt het Vaticaan bewust kennis achter, omdat het de fundering van het Christendom onderuit kan halen. Ik kan mij aan storen dat bepaalde mensen kennis verborgen houdt uit angst voor het eigen belang.
een hoogwaardig idee want dat is het enige waarop ik iemand heb aangeproken.
Ik ben inderdaad erg star als het gaat om de manier waarop we met elkaar omgaan. We wijzen continue naar wat anderen verkeer doen maar we zien niet hoe ongelofelijk groot de schade is die we zelf aanrichten.
Het blijkt onmogelijk om normaal te doen tegen elkaar als je iemand anderen ideeen heeft.
De poster van deze thread start een discussie die los moet staan van de geloof discussie's maar hij kan het niet laten om toch een paar verborgen aanvallen te plegen.
Het is natuurlijk jammer dat je de boodschap van m'n post niet heb begrepen en dan je allerlei onterechte aannames heb gedaan over mijn beweeg redenen.
Vervolgens kan ik je melden dat ik niet star ben dat is uit de ervaring gebleken. En ik zal niet inhaken op de rest van de discussie want het gaat boven m'n pet en kan het dus ook niet tegenspreken.
En reageren vanuit een irritatie is niet hetzelfde als agressie.