Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Sjuul Jentjens
Artikelen: 0

Re: [Taal] Welke talen spreken jullie vloeiend?

Ik spreek Nederlands, Duits en Engels vloeiend. Verder spreek ik Frans en Italiaans een beetje.

ads

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Revelation

Nederlands en Engels spreek ik vloeiend. Frans met nadenken, Duits gaat vrij goed en Latijn alleen een basis.

Bij latijn moet je dan een zin zeggen, liefst binnen de minuut, waarin je bv. een futurum exactum passief 2e persoon enkelvoud hebt met een participium futurum passief in de dativus. Dat lukt me dus niet. :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

JanMeut

Volgens de definitie van Veertje spreek ik vloeiend Nederlands, Engels, Duits en (als ik een beetje smokkel) Fries. Vraag het me niet om het op te schrijven!

Frans, Deens, Zweeds en Noors gaat aanmerkelijk minder!!!

Toerkmeens, Butàh, Koreaans en Kiswahili gaan helemaal niet.
Math

De zin vertalen die Veertje gaf, dan kom ik op Nederlands, Engels en Duits.
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i
Bean

Revelation schreef:Nederlands en Engels spreek ik vloeiend. Frans met nadenken, Duits gaat vrij goed en Latijn alleen een basis.

Bij latijn moet je dan een zin zeggen, liefst binnen de minuut, waarin je bv. een futurum exactum passief 2e persoon enkelvoud hebt met een participium futurum passief in de dativus. Dat lukt me dus niet. ;)
Wie wel? Latijn lukte me niet zonder boek, Grieks en Frans ook niet. Engels en Nederlands, die was makkelijk :shock: , wel. Duits wel, ik had alleen de naamvallen van de lidwoorden fout ;) .
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Anonymous

Hebben sommigen van jullie ook, dat als je een paar weken in het buitenland bent, zonder nederlanders om je heen, je in het engels (of duits, of frans) gaat denken?

Ik had de volgende ervaring, nadat ik een maand op het platteland in spanje was geweest (waar zoals je misschien weet geen woord over de grens wordt gesproken): Toen ik terug over de grens in frankrijk kwam, sprak ik geen woord frans meer, elk Oui werd een Si... :shock:
Anonymous

Nederlands, Engels, Frans & Duits

Latijn & Oud Grieks een beetje

pas mal voor een 13 jarige, he? :shock:
Anonymous

Ik red me wel met spreken in het Nederlands, maar vraag me niet om het op papier te zetten, dan komen er veel grove fouten in mijn teksten. Maar mensen zeggen dat ik goed genoeg spreek. Verder Engels red ik mezelf wel met het lezen en spreken gaat toch wel iets moeizamer, misschien als ik een paar weken in Engeland/ een Engels sprekend land zit dan dat wellicht iets beter wordt. Verder spreek ik Chinees, waarmee ik mezelf ook wel red alleen het schrijven is moeizaam.

Duits eindexamen in gedaan gehaald maar snap niet hoe ik het gehaald had (misschien goed gegokt :shock: )

Frans is een verdomd moeilijk taal, tenminste vind ik.

Nou verder weet ik geen talen die ik eigenlijk zal moeten kennen.
Anonymous

Nederlands natuurlijk en Engels. Frans en Duits is belabberd...

Latijn en Oud-Grieks vrij goed, maar bijna niemand kan dit vloeiend (ik heb gehoord van een ex-hoogleraar in Leiden, maar verder....)

En die zin lukt mij ook niet :shock: ;) het probleem zit hem in de futurum exactum passief.....
Demelza

Hebben sommigen van jullie ook, dat als je een paar weken in het buitenland bent, zonder nederlanders om je heen, je in het engels (of duits, of frans) gaat denken?
Ik spreek goed Nederlands en Engels en een heel klein beetje Duits.

Ik heb dat inderdaad ook dat als ik in het buitenland ben en me in het Engels moet redden, dat ik in het Engels begin te denken en moeite krijg met het Nederlands.
Anonymous

Nederlands, Duits ( 6 jaar daar gewoond), engels zijn vloeiend

frans zelf spreken is niet denderend. schriftelijk en verstaan no problemo

Daarnaast nog iet of wat Russisch, spaans italiaans ( voldoende om weg te vragen en brood te bestellen bij bakker :shock: )

In het marokkaans enkel de scheldwoorden vanwege m'n zoon zijn klasgenootjes 8)
Snoppus

Ik spreek Nederlands, en ik spreek Engels.. zodanig dat ik vaak online de vraag krijg of ik uit UK kom :shock: ik kan Duits, lezen schrijven. Ik ken noors, en zweeds een beejte verstaan en ik kan het lezen zonder woordenboek, en een beetje spreken. Ik ben bezig met spaans leren en portugees, en ik wil ook graag frans.. dus als iemand me graag frans kan leren.. graag!!!
Anonymous

Ik spreek Nederlands, en ik spreek Engels.. zodanig dat ik vaak online de vraag krijg of ik uit UK kom   ;)  ik kan Duits, lezen schrijven. Ik ken noors, en zweeds een beejte verstaan en ik kan het lezen zonder woordenboek, en een beetje spreken. Ik ben bezig met spaans leren en portugees, en ik wil ook graag frans.. dus als iemand me graag frans kan leren.. graag!!!

een anglicist blijkbaar.

frans leren? moest je single en jong zijn dan raad ik je frankrijk aan. zeer mooie meisjes en je leert het vanzelf :shock:
Snoppus

Wat is een anglicist? :shock: vandale.nl heeft niet veel zin om antwoord te geven.

en ja in frankrijk heb je zeeeer mooie meisjes.. daar was ik al achter ;)

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Snoppus

Ik heb het gevonden, ik ben geen anglicist, whaha.. ik heb Noors en Zweeds via internet geleerd.. gewoon van vrienden, en Engels op school en ook een groot deel op internet, en nederlands ken ik gewoon.. en duits ook school

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🈯 Taalkunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!