Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
noortje
Artikelen: 0

Re: Waar kan je over tijdreizen leren?

je kan niet sneller gaan dan het licht.

einstein heeft dat gegoten in zijn formule: E (energie)= m (massa).c² (lichtsnelheid in het kwadraat). Hoe sneller je gaat hoe zwaarder je wordt. en wanneer je de lichtsnelheid benaderd, komt er heel wat massa bij.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 10 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Anonymous

Ik denk dat je maar eens het boek "How to builda time-machine" moet gaan lezen.

Schrijver is Paul Davies

Link: http://hometown.aol.com.au/Praoz/zbook/Dav...TimeMachine.htm

Afbeelding

En als je een tijdmachine wil bouwen, dan kun je het beste maar leren om een gecontroleerde Einstein-RosenBridge te kunnen bouwen.

Succes,..

Maar tijdreizen is wel de **** trouwens..
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Als we ooit kunnen tijdreizen dan moeten we in princiepe al talloze keren zijn bezocht en dat is niet zo (tenzij de ufos die we zien wijzelf zijn in de toekomst..mmmm)
T-reg

En het kan zijn dat in de toekomst een of andere wet bepaald dat men de geschiedenis niet mag beinvloeden door tijdreizen...
Anonymous

Tijd bestaat niet, het is een uitvinding van de mens om de periode tussen twee momenten aan te geven.
doemdenker

Tijd bestaat niet,

en
het is een uitvinding van de mens om de periode tussen twee momenten aan te geven.

Hoe kan iets een uitvinding zijn als het niet bestaat.

Tijd is net zoiets als ruimte, het is er gewoon.

Maar dat tijd verloopt is een illusie.
Anonymous

Ik lees regelmatig het een en ander over tijdreizen, maar er zijn 2 dingen waar ik nooit iets over tegen kom,,,,een beweging, welke dan ook, gebeurt altijd ten opzichte van iets anders, als je je door de tijd beweegt, doe je dat ten opzichte van het heelal, (lijkt me) en dat is een steeds veranderend "iets" er is geen "vast "punt" om op te richten, en derhalve kun je niet bepalen, waar je uitkomt als je naar de toekomst zou (kunnen) reizen, met andere woorden, de kans dat je in de buurt van de Aarde terecht komt is erg klein, en ik heb eens gelezen over het uitdijen van het heelal dat alles uitdijt, de ruimte, de materie, de atomen,,, en als dat zo is, dan passen onze atomen niet zo goed tussen die van de toekomst, (of het verleden), ze zijn dan kleiner of groter,,, en dat maakt het reizen in de tijd extra gecompliceerd,,, maar eigenlijk hoop ik dat ik het mis heb omdat ik tijdreizen in boeken en films een erg fasinerend onderwerp vindt en een beetje teleurgesteld zal zijn als ooit "bewezen" wordt dat het niet kan,,,,maaaaar mischien maak ik wel een paar gedachtenfouten en zie ik het een en ander niet goed,,, en wil iemand me daar een mening over geven
Anonymous

Voor wetenschap moet je bij een universiteit zijn en voor onzin als tijdreizen zou ik persoonlijk eens bij Prof. Barabas op bezoek gaan...
Anonymous

hehe grappig dat je dat zegt een paar van de slimste geleerden op aarde denken dagelijks over dit soort dingen na, en voor iemand die het over een zwart gat had ik heb het zelfde gelezen alleen ging het in dit geval wel over een roterend zwart gat.
Anonymous

Die tiber doet me denken aan wat sommige mensen zeiden over het breken van de geluids snelheid ongeveer 50 jaar geleden "onmogelijk"

"kan niet gedaan worden" ... sommige dingen veranderen nooit :shock:
Elmo

gastt schreef:Die tiber doet me denken aan wat sommige mensen zeiden over het breken van de geluids snelheid ongeveer 50 jaar geleden "onmogelijk"

"kan niet gedaan worden" ... sommige dingen veranderen nooit   :shock:
Deze annecdote berust op een verkeerd beeld van de geschiedenis. Er is nooit een serieuze natuurkundige / wetenschapper geweest die dacht dat het onmogelijk was om de geluidssnelheid te breken. Ieder in die tijd wist al dat dit, theoretisch gezien, absoluut mogelijk zou zijn. Het was enkel een praktisch probleem: hoe maak je een materiaal dat sterk genoeg is, etc.

Het reizen in de tijd, sneller gaan dan de geluidssnelheid, etc. is van een heel andere orde: deze dingen zijn expliciet verboden (*). Dat is een zeer fundamenteel verschil. Er is dan ook geen serieuze natuurkundige / wetenschapper te vinden die denkt dat het mogelijk was om bijvoorbeeld de lichtsnelheid te breken. Voor tijdreizen ligt het iets subtieler, maar het "gewone" tijdreizen zoals je dat in science finction ziet kan niet.

(*) Kleine 'loop-holes' uitgesloten.
Never underestimate the predictability of stupidity...
Anonymous

dan moet je duidelijk wat beter je in de geschiedenis verdiepen er waren zelfs wetenschappers die dachten dat je in een andere demensie belanden als je barriere doorbrak.Maar de meeste dachten gewoon dat het onmogelijk was. Het verschil is inderdaad wel even wat groter. Je kan gewoon duidelijk zien dat mensen door de geschiedenis heen. Altijd meteen gaan roepen onzin kan niet blah blah en 50 jaar later doen ze niet anders. Ik vind het typish neanderthaler gedrag, die stonden ook niet open voor uitvindingen en gebruikten 30.000 jaar het zelfde gereedschap. Wie weet zijn sommige dingen gewoon niet mogelijk maar ik weet wel zeker dat het niet helpt om sommige dingen af te schrijven als belachelijk.
Elmo

dan moet je duidelijk wat beter je in de geschiedenis verdiepen er waren zelfs wetenschappers die dachten dat je in een andere demensie belanden als je barriere doorbrak.Maar de meeste dachten gewoon dat het onmogelijk was.

Gelieve een paar voorbeelden en namen van die wetenschappers te geven met correcte en objectieve bronvermelding. Ik ken ze namelijk niet en leer altijd graag iets bij.
Never underestimate the predictability of stupidity...
Tijd

8:1:14 schreef:Als je dan met je 40ste kunt terugreizen in de tijd, zodat je weer 21 bent.........

Wellicht is het in dat geval handiger om voor biologie te kiezen en voor een doorbraak in de kennis over verouderingsprocessen te zorgen :shock:

De 2 combineren is nog leuker. Dat zou ik op termijn willen bereiken met mijn project.

Je start in het NU zelf onderzoek naar tegengaan van veroudering en tijdreizen op of stimuleert hierin bestaand onderzoek. Dan vraag je tegelijkertijd aan toekomstige mensen dat ze je in het heden komen ophalen. Doordat je in het nu deze vormen van onderzoek stimuleert, kun je er bijna zeker van zijn dat ze in de verre toekomst bestaan. Zelfs indien je dit niet zou stimuleren zal dat met grote waarschijnlijkheid zo zijn :wink:

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 5 euro - Voor jou

Bekijk product

Tijd

[quote='"suyver"][quote=gastt] Voor tijdreizen ligt het iets subtieler' date=' maar het "gewone" tijdreizen zoals je dat in science finction ziet kan niet. [/quote']

Wat bedoel je met gewone tijdreizen? Bijvoorbeeld van 2004 naar 2080 gaan?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☄️ Sterrenkunde en Ruimtevaart”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!