Puzzel Puzzels
aapopfiets
Artikelen: 0

Re: Ontwerp een wetenschapsforum logo

Bij een logo is het vooral belangrijk dat het eenvoudig is. Het moet eenvoudig te herkennen zijn, en je moet er aan kunnen zien waar het voor staat. Eenvoud is het allerbelangrijkste. Animatie is uit den boze, vooral op pagina's met veel (vaak moeilijk te begrijpen) tekst leidt animatie verschrikkelijk af. Hier een voorbeeld (jammer dat ik hier met een brak grafisch programma opgescheept zit):

Afbeelding

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

jaja

Die laatste is wel mooi.

Misschien voor elk vakgebied wi, na, sk, bi een mooie formule of code in speelse letters er doorheen, zoals in het huidige logo?
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Math

Misschien voor elk vakgebied wi, na, sk, bi een mooie formule of code in speelse letters er doorheen, zoals in het huidige logo?
Zoiets heb ik idd ook in gedachten in combinatie met het logo dat ik al eerder gaf en waarmee Cycloon verder mee is gaan knutselen.

Cycloon, een vraag: met welk porgramma maak je / bewerk je zulke afbeeldingen?
<i Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i
Cycloon

ik doe het zo een beetje allemaal met photoshop cs :wink:
jaja

Math schreef:jaja schreef:

Zoiets heb ik idd ook in gedachten in combinatie met het logo dat ik al eerder gaf en waarmee Cycloon verder mee is gaan knutselen.

Cycloon, een vraag: met welk porgramma maak je / bewerk je zulke afbeeldingen?
Ik bedoelde eigenlijk het logo van aapopfiets :shock:
Je kijkt alsof je vuur ziet branden!
Math

Ja, dat weet ik dat jij dat bedoelde met dat logo.

Ik wilde het echter maken met mijn eigen geleverde logo...
Cycloon

Math schreef:Ja, dat weet ik dat jij dat bedoelde met dat logo.

Ik wilde het echter maken met mijn eigen geleverde logo...

Hehe, jah ik weet ook wat hij bedoelde :shock:

Dat is nog niet zo een slecht idee om voor elk appart forum een logo te maken, alleen weet ik niet of de persoon (beheer waarschijnlijk) de kennis heeft om dit te editen want dit idee is niet standaard meegeleverd met het phpbb board :wink:
NASE

per subsubforum een appart logo. Dan heb je wel niet echt veel eenheid meer.

Verder denk ik dat het idee dat was opgeworpen toch anders bedoeld was. Was het niet de bedoeling dat het logo werd aangepast zodat er allerlei forumles en dergelijk in staat???
Math

Het was idd niet de bedoeling, maar het idee dat Cycloon opwerpt mag toch wel gezegd worden...

Het is waar dat je zo niet veel eenheid creëert en dat het veel "sterker" (om het zo maar even te noemen) is voor het wetenschapsforum als er één vast bekend logo is dat iedereen meteen herkent die het wetenschapsforum kent.

Dát was idd de oorspronkelijke bedoeling en dat zal het uiteindelijk ook wel worden.

Maar Cycloon kan ons wellicht overtuigen d.m.v. een spectaculair mooi ontwerp...?
Cycloon

Maar Cycloon kan ons wellicht overtuigen d.m.v. een spectaculair mooi ontwerp...?

Daar blijf ik dus altijd hangen, ik wil niet de dikke nek uithangen ofzo maar ik kan zo een beetje alles maken met photoshop alleen de originaliteit ontbreekt me ;)

Dus iedereen mag eens brainstormen en andere logo's tonen en dan kom ik mss wel op een grandioos idee uit :shock:
aapopfiets

Tja, waar denk je aan bij wetenschap? Ik heb voor die sierlijke W gekozen, met een ring eromheen, dan heb je gelijk quantumtheorie en kosmologie te pakken. Die ring is abstract genoeg om niet storend te zijn. Als je er bijvoorbeeld een reageerbuis voor scheikunde (ik noem maar wat) in gaat verwerken, wordt dat meteen te opdringerig.
Bro

Afbeelding
aapopfiets

Hij is best mooi, maar veel te druk voor een logo. Een logo moet uit enkele vormen bestaan, die (in kleur) contrasteren met de rest (hiermee bedoel ik: geen verloopjes of blurry vormen, maar harde, scherpe lijnen).
Cycloon

Ja aap zo dacht ik er ook over, hij is best mooi maar niet duidelijk genoeg.

Een logo moet je direct kunnen herkennen :shock:

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Math

Hij is te wazig, je moet té goed kijken om te zien wat er allemaal staat afgebeeld en dat is storend.

Het is in feite een heel druk logo, alleen omdat de kleuren zijn bijgewerkt is het rustiger geworden. Toch vraag ik me af hoeveel mensen meteen zagen dat de mens van Vitruvius en Einstein erin staan afgebeeld én ook nog "sciencetalk.nl/forum"...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!