Veertje schreef:"Wereldkampioen bescheidenheid" in de derde zin. Kun je jezelf al afvragen in hoeverre een zelfbetiteling als "wereldkampioen" samengaat met bescheidenheid. In dezelfde zin volgt dan meteen: "mijn geniale vermogen die ongeëvenaarde bescheidenheid zo onnavolgbaar te verbergen".
Wellicht overbodig (voor anderen) dat ik dit zeg maar jezelf geniaal noemen op bepaald vlak en bescheidenheid gaan niet hand in hand. En: "Dit om te voorkomen dat er weer een nieuwe godsdienst ontstaat". Dat kun JIJ dus in alle bescheidenheid voorkomen?
Wat jammer dat je
mijn taalspel niet kunt volgen. Als het klopt wat ik scheef dan zul je van enige bescheidenheid bij mij niets kunnen merken. Dus heb ik die bescheidenheid wel degelijk heel goed kunnen verbergen en dat is maar goed ook, want er is niets waar mensen zo jaloers op kunnen worden als op dergelijke voortreffelijke kwaliteiten als bescheidenheid en daar moet je dus niet mee te koop lopen.
Je "puntjes" van kritiek worden hier niet onderschat hoor. Maar alleen maar omdat die "puntjes" zo vaak worden verwoord, door zoveel mensen, op straat. Het onbegrip voor de achterliggende problematiek van dit maatschappelijk debat is stuitend. Deze topic gaat over een belangrijk maatschappelijk probleem. Maar helder inzicht, zoals je het noemt Pointer, krijg je pas als je bereid bent lateraal te denken, de zaken in context te plaatsen, waarbij verdieping, openstaan voor de mening van anderen, etc. etc. voorop staan.
Kunnen we het dan nu hebben over ons gezamenlijk verzet tegen de idee dat de islam gemoderniseerd moet worden, terwijl in feite ons gehele rechtsstelsel op de helling zal moeten om de islam naar behoren te accommoderen en naar behoren te faciliteren?
Ik heb al eerder opgeroepen tot nuancering. Begrip voor de positie van moslims in land van herkomst en in ons eigen land. Ik heb een aantal zaken aangevoerd en daarbij boeken en artikelen als bron gegeven. Het blijkt niet veel nut te hebben.
Het komt mij voor dat, om begrip te hebben voor moslims, het noodzakelijk is, dat jij je eens verdiept in wat de islam zelf eigenlijk voorstelt en vereist. Een klein topje van de sluier werd al opgelicht door Heeren in deze topic, toen hij stelde dat de islam niet kan worden veranderd. Het is leerzaam om naar moslims te luisteren en daarom heb ik ook een link gegeven naar de Islamitische Verklaring van de Rechten van de Mens. Verder heb ik doorverwezen naar islamitische websites waar men de heikele vragen behandelt betreffende de islam in een seculiere samenleving, maar bovenal zijn de koran en het leven van de profeet (swt) de aangewezen bron van kennis over de islam. Dan is het misschien hard voor jou om te horen, maar overduidelijk is, dat radicalisering wel moet, als de samenleving onwillig is de islamitische waarheid te erkennen en daarnaar te leven. Een samenleving die de islam niet volledig erkent, accommodeert en faciliteert, stelt zich op tegen de islam, brengt de islam schade toe en zo'n samenleving dient onderworpen te worden. Ieder die aan deze voor moslims vanzelfsprekende eis niet voldoet, dient volgens de koran gedood te worden: "grijpt hen aan waar gij ze ook vindt en doodt hen." Die tekst staat niet voor niets in de koran.
Veertje schreef:Esera noemde eerder in deze topic dat armoede (in een bepaalde zin van dat woord) geen reden zou zijn voor radicalisering, nadat ik het had over "kansarme" jongeren. Hoe groot was dan toch wel mijn plezier doen ik gisteren in het NRC een stuk las dat mijn insteek bevestigde.
De titel van het stukje (op pagina "Binnenland - 3) luidt: "Armoede beïnvloedt extremist sterker dan islam". Ondertitel: "Hoogleraar en adviseur van de Europese Commissie Rik Coolsaet vindt dat Nederland fout maakt met integratiedebat". Inleidend stukje:
"Het debat over radicalisering moet niet gaan over geloof, zegt de Vlaamse hoogleraar Rik Coolsaet, maar over sociale economie".
Een quote uit dat stuk:
Waarmee hij dus wil zeggen dat jongeren, die racisme en uitsluiting niet als "normaal, de orde van de dag" ervaren, daarmee geconfronteerd de neiging hebben om daar sterk op te reageren wat tot radicalisering leidt. Een belangrijke nuance die al eerder door menig discussiedeelnemer hier met harde hand is afgewezen.
Zelf vond ik in de NRC een heel ander stukje waarin je moslims zelf hoort zeggen hoe het zit:
Verdachten terreurzaak: We deden het uit angst
Gepubliceerd: 18 februari 2008 19:36 | Gewijzigd: 18 februari 2008 20:18
ANP
Rotterdam, 18 febr. Lahbib B. en Hanan S. , die worden verdacht van het voorbereiden van terroristische aanslagen en andere misdrijven, hebben onder anderen Samir A. geholpen omdat ze bang waren dat ze anders als afvalligen beschouwd zouden worden.
Voor de rechtbank in Rotterdam zeiden ze dat ze niet uit vrije wil dingen deden voor de groep verdachten die inmiddels is veroordeeld voor het maken van serieuze plannen voor een aanslag.
Het echtpaar uit Den Haag legde in de strafzaak tegen Samir A. en diens medeverdachten, die de naam Piranha meekreeg, belastende verklaringen af. Volgens de rechter bagatelliseerden ze in die verklaringen echter hun eigen rol. Nu vervolgt het Openbaar Ministerie (OM) de twee voor dezelfde dingen als Samir A. c.s.
Deze Rik Coolsaet zit er dus helemaal naast en ook hij begrijpt niet dat iets in de islam wat gewoon is, zoals het in de islam hoort te zijn, geen extremisme genoemd kan worden. Ook kan een gelovige moslim per definitie niet een "kansarme" genoemd worden want hij staat onder de zegen van Allah (swt) en de richtlijnen van de koran.
Met afvallige gedomesticeerde Turken en Marokkanen in de 2de Kamer en verscheidene andere bestuursorganen kan ik niet zien waar bij ons sprake is van racisme en uitsluiting. Het gaat wel degelijk om het geloof en er is geen overheid die mensen voorschrijft wat ze moeten of mogen geloven met een sanctie als uitsluiting. Je hebt altijd meelopers die zich zogenaamd modern opstellen, maar het pad van de profeet (swt) hebben verlaten, terwijl zij zichzelf wel "moslim" noemen. Met de vijanden van de islam moet je niet heulen door hun diploma's te halen en zelfs instructies op te volgen van ongelovige vrouwen die door ongelovigen hoger geplaatst zijn. Er moet gestreden worden door de moslims, om voor de islam de dominerende positie te bevechten, die voor de islam nodig is om de dhimmis (andersdenkenden) op hun plaats en verplichtingen te wijzen, zodat ze onderdanig kruipend de extra schattingen opbrengen, waar de islam haar strijd mee kan betalen en waardoor moslims in vrede het leven kunnen leiden dat Allah voor de gelovigen bedoeld heeft. Het gaat om drie dingen die goed zijn voor de moslim, 1) een ruime bijstanduitkering en 2) een rijke buit in mensen en goederen en 3) vrede. Zo staat dat in de koran en eigenlijk dioet Nederland het helemaal niet zo slecht.
Nu valt niet in te zien dat armoede en niet het geloof de moslim naar ander gedrag leidt dan men aantreft bij een veel groter aantal andersdenkende armen onder de bevolking. Zijn alleen moslims arm? Nee, maar de gelovige moslim wordt in de koran gewezen op de mogelijkheden om door rijke buit aan vrouwen en goederen tot rijkdom te komen in navolging van de profeet (swt).
Waar is de corrupte dictator in Nederland waarnaar jij zo graag verwijst als oorzaak van alle narigheid voor moslims? Ik bedoel die corrupte dictator die door de media niet wordt opgevoerd, omdat de media zelf ook zo corrupt zijn dat ze het publiek alleen maar leugens voorschotelen? Je probeert daarmee alleen maar angst te zaaien onder moslims, angst voor een nietbestaande schertsdictator, zodat ze minder dapper de straat op gaan om de ongelovigen te bestrijden, waar ze hen ook aantreffen en buit te vergaren, vrouwen en goederen die Allah voor hen bestemd heeft. Onrecht is, volgens de koran, dat zij die hun huizen verlaten om voor Allah te strijden de buit onthouden wordt waar ze recht op hebben en dat ze een kans lopen daarvoor vervolgd te worden. De vijand is niet een dictator, maar een heel volk van ongelovigen dat onderworpen moet worden.
Wie gewoon arm is en geen moslim weet de weg niet en blijft dus arm, maar de gelovigen heeft Allah (awt) een rijke buit beloofd.
De profeet (swt) en zijn metgezellen (swt) trokken de woestijn in en legde zich bij karavaanwegen in een hinderlaag. Als er een karavaan aankwam, sprongen de profeet (swt) en zijn metgezellen (swt) plotseling naar voren, doodden de verraste mannen en namen de goederen, dieren, vrouwen en kinderen mee om onderling te verdelen en daar mee te doen wat ze wilden. Zo hoort het en Allah (swt) weet wat het beste is. Aangezien de Nederlandse seculiere wet dit essentiële navolgen van de profeet (swt) wil tegengaan, maakt de seculiere overheid zich schuldig aan vijandschap jegens de islam. Het hele Nederlandse volk volgt dit na. De koran is heel duidelijk in wat er dan moet gebeuren.
Soera Al-anfaal 8:66
O profeet, spoor de ongelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Soera Al-anfaal 8:74-75
De ongelovigen zijn vrienden van elkander. Als gij niet ingrijpt zal er onheil en grote wanorde in het land komen.
En degenen die geloven en hun huizen verlaten en die streden voor de zaak van Allah en degenen die hun schuilplaats verstrekken en hen helpen zijn ware gelovigen. Er is voor hen vergiffenis en een waardige voorziening.
En degenen die naderhand zullen geloven en hun huizen verlaten en tezamen met u strijden, zullen tot u behoren; en bloedverwanten staan nader tot elkaar in het Boek van Allah. Voorzeker, Allah is de oerkenner aller dingen.