Ik moet mij verontschuldigen voor de fout die ik heb gemaakt. in deze soerah wordt nl niet (volledig) de 7 hemelen omschrijven. in vers 12-15, waar jij helaas snel over heen leest staat wel perfect beschreven hoe een embryo via foetus tot baby zich ontwikkeld. In een boek wat ruim 1400 jr geleden geschreven is! Als je daarbij stil staat, dat toen al beschreven stond hoe de mens in de buik van een vrouw zich ontwikkeld tot baby. Natuurlijk kun je altijd argumenten vinden om te zeggen dat er iets anders bedoeld wordt.
Een goed argument vindt ik dat een embryo niet echt vergelijkbaar is met een bloedklomp. Bloed bestaat uit bloedcellen ( rode en witte ) met een heleboel ander spul, terwijl een embryo bestaat uit álle soorten cellen die het nodig heeft om verder te groeien. In principe zou je net zogoed kunnen zeggen dat een volgroeid mens een bloedklomp is. Dat hier staat dat een embryo een bloedklomp is, doet mij juist eerder denken aan de waarneming van iemand die een miskraam of iets dergelijks heeft meegemaakt. Dán is het niet zo vreemd dat je een embryo beschrijft als een bloedklomp.
Het is jammer, maar begrijpelijk dat je denkt dat in de koran staat dat wanneer je christen bent of jood, je een fout geloof hebt. Zo moet je dit niet lezen. de islam zegt dat je jezelf moslim mag noemen als je ook in de bijbel en de thora gelooft en in hun profeten. dit geeft aan dat het christen zijn of jood helemaal niet fout is. het verschil is dat bv in de bijbel oorspronkelijk vermeldt staat dat er nog een profeet (Mohamad s.a.v.) komt na jezus. Dit wordt echter (helaas) vaak ontkend.
De enige verwijzingen in de Bijbel die ik ken naar profeten ná Jezus zijn:
-Jezus waarschuwd voor de vele valse profeten die kunnen komen. Hij zegt daarbij dat je profeten aan hun vruchten kunt herkennen, een goede profeet brengt goed vruchten voort, en een valse slechte.
-Paulus zegt: 'Als iemand u een ander evangelie verkondigd, zelfs al is het een engel uit de hemel, vervloekt is hij!' ( Eerlijk gezegd lijkt het hier alsof God Paulus heeft doorgegeven DAT er een engel een ander evangelie zou doorgeven. )
- in openbaringen gaat het over twee profeten van God die gezamenlijk zullen optreden, vermoord worden, maar leen paar dagen ater weer zullen opstaan, waar de hele wereld erg van opschrikt. ( Dit gebeurd ergens in de eindtijd )
-In het eindoordeel zal de valse profeet en het beest in de brandende vuurpoel geworpen worden.
Overigens, dat er in de Bijbel oorspronkelijk was vermeld dat Mohammed zou komen, is iets dat in de Koran staat, en niet iets wat 'ontkent' hoeft te worden, omdat het simpelweg niet in de Bijbel staat. ( Aangenomen dat de Bijbel niet vervalst is. ) Of vergeet ik in dit rijtje een belangrijke tekst uit de Bijbel?
Bovendien kan een christen niet simpelweg moslim worden door aan te nemen dat Mohammed een profeet van God is. In de Koran staan namelijk dingen die met zeer belangrijke punten uit de Bijbel in tegenspraak zijn. Iemand die niet (meer) gelooft dat Jezus de zoon van God is, kan zichzelf geen christen meer noemen. ( Je kúnt dus geen christen en moslim tegelijkertijd zijn. )
Verder schrijf je dat men zegt dat je de arabische (oorspronkelijke) versie van de koran moet lezen. ik ben tijdens het lezen van de nederlandse en engelse koran er achter gekomen dat de vertaler door zijn woordkeuze een ander beeld/uitleg creeert dan oorspronkelijk bedoeld was. nadat ik hierover met een Imam heb gesproken, waarbij hij de arabische versie in zijn bewoordingen uitlegde, had hetzelfde een hele andere beduiding.
Maar als elke vertaler een ander beeld heeft, betekend dat dan niet dat de Koran te multi interpretabel is? Want hoe het volgens jou 'oorspronkelijk bedoeld' was, is toch ook maar een interpretatie van jezelf? Als je zegt dat er iets anders staat, moet je wel vertellen wat er dan wél staat. Bovendien lijkt het mij dat Koran-vertalers heel wat oud-Arabische lessen gehad hebben, waardoor er toch op zijn minst niet zóveel anders kan staan dan dat er hoort te staan. ( Maar hier heb ik mij niet uitgebreid in verdiept. )
Feit is dat de bijbel meerdere malen herschreven is, waardoor de oorspronkelijke tekst verdraaid, veranderd, etc is. De koran mag niet opnieuw geschreven worden en er bevinden zich nog altijd 3 originele versies op de wereld, van waaruit alleen door Imams mogen worden "gekopieerd". Hierdoor blijft de oorspronkelijke tekst gewaarborgd. ja het klopt, deze mensen kunnen fouten maken met overschrijven, maar in vergelijking tot de bijbel zijn er niet hele stukken herschreven.
Ik weet wel dat de Bijbel heel vaak is óvergeschreven (Hetgeen een monnikkenwerk was

), maar herschreven is wel een hele grote claim. Die zou ik graag onderbouwd zien, want is er bewijs dat de er stukken Bijbel herschreven zijn?
Overigens gaat het allang niet meer over evolutie in het OT ( of in welke religie dan ook ), maar ik zou nog graag antwoord willen hebben op de vragen.
Bovendien: Er is een heel boek geschreven dat heet 'Moderne wetenschap in de Bijbel' ( Met nadruk op BIJBEL ) Ik heb dit boek zelf (nog) niet gelezen, maar waarom zouden die voorbeelden niet aantonen dat juist de Bijbel waar is, ( En dús niet de Koran, omdat die er op bepaalde punten mee in tegenspraak is. )
EDIT: Ik wist niet dat ik het in me had zulke lappen tekst te schrijven