Dat zullen we nooit kunnen. Uitgaande van een deterministisch systeem kan iemand in dat systeem niet het hele systeem omvatten, aangezien hij daar zelf onderdeel van uitmaakt.Met de TeO wordt bedoeld dat we alles kunnen voorspellen en berekenen...
Ehm ja, zo zie ik de grot ook, behalve dat interpreteren. Wat Godel zegt weet ik niet. Interpreteren is juist het probleem, dat doen we nl. naar ons huidige begrip terwijl dat volgens de grot-metafoor nu juist niet goed is.De grot gaat over de manier waarop dingen worden waargenomen en geinterpreteerd. Wat Godel zegt is min of meer dat je niet alles kunt interpreteren omdat daarvoor altijd meer kennis nodig is dan je beschikbaar hebt.
Voor een ToE maakt het niet uit of de interpretatie goed/de waarheid is of niet. Als je van het principe van de grot uitgaat kom je daar dus ook niet achter. Als die ToE maar werkbaar is. De vraag is dus of je een werkbare theorie kunt opstellen. En n.a.v. Godel zeg ik van niet.Ehm ja, zo zie ik de grot ook, behalve dat interpreteren. Wat Godel zegt weet ik niet. Interpreteren is juist het probleem, dat doen we nl. naar ons huidige begrip terwijl dat volgens de grot-metafoor nu juist niet goed is.