Puzzel Puzzels
Don Quichot
Artikelen: 0

Re: Minicursus ethiek

Don quichot, keep on the good work. Ik stel jouw bijdrage zeer op prijs en ik verwacht er veel van.
Heb ik al eens verteld over mijn faalangst?

:D
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

albert davinci

Don Quichot schreef:Heb ik al eens verteld over mijn faalangst?

:D
Jij bent niet de enige ;-)

Passieve of actieve vorm? Of beiden?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Don Quichot

Eigenlijk was het maar een geintje. Het was bedoeld het scheppen te veel verwachting tegen te gaan. Ik ben ook maar gewoon ik, weet je wel? Niet een bijzonder wezen dat mensen een speciale gift gaat geven ofzo.

Voor mij zijn verwachtingen destructief omdat we (mensen) daardoor niet meer in het nu bestaan, maar onze aandacht afgeleid wordt door stl te staan bij wat het gevolg is van een daad. Hierdoor gaan we (mensen) bezig met datgene wat we hopen te bewerkstellig in plaats van wat er nu noodzakelijk is. Dit alles is nogal hypothetisch van aard. We rchten ons op die manier namelijk op datgene wat we verwachten dat het resultaat van een bepaalde daad is. Als datgene wat in ons opkwam in onze (hypothetische) verwachtingen niet het begeerde resultaat heeft wordt het voor ons noodzakelijk om onze daad net anders uit te voeren.

Ziehier het onderscheid tussen natuurlijk gerag en politiek gedrag; het onderscheid tussen doen wat er in je bestaat en doen wat we denken dat het meeste oplevert. En dit alles door wat we willen te vergelijken met wat we denken dat men het meeste waardeerd.

Of zeg ik nu rare dingen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!