Moderator: Rhiannon
Ik denk dat ons eigen bewustzijn, oftewel het "nu" de werkelijke grens van het universum is. Als je dan zegt dat het voorbij de grens van het universum "morgen"of "straks" is, weet je meteen waarom er "nu" nog niets voorbij de grens van het universum is..Buyck Ruben schreef:Ergens denk ik,
En dat is persoonlijk insinueren, dat het heelal naarmate we verder en verder in de diepte gaan ervan (weg van ons zonnestelsel).
We misschien altijd maar sneller en sneller in tijd en ruimte ons verplaatsen.
Misschien is de snelheid waarmee het heelal zich uitbreid recht evenredig met de afstand tot de kern (van het heelal, als er al een kern is) met de grenzen van wat het heelal kan genoemd worden.
Zoals aan de buitenkant van één groot draaiend wiel. Hoe meer we naar de buitenkant komen hoe sneller het gaat, hoe meer naar de kern hoe trager de omwentelingssnelheid?
Eigenlijk denk ik, dat naarmate we verder in de ruimte gaan zich alles zich in snelheid (tijd en ruimte) tot in het niets oplost.
Oneindige ruimte en tijd waarin materie oplost door de immense kosmische snelheden?
So What,
What do you think?
Dit moet iig ergens ophouden,aangezien niets sneller dan het licht kan reizen.Buyck Ruben schreef:Ergens denk ik,
En dat is persoonlijk insinueren, dat het heelal naarmate we verder en verder in de diepte gaan ervan (weg van ons zonnestelsel).
We misschien altijd maar sneller en sneller in tijd en ruimte ons verplaatsen.
Boeddha wist het ook, die bestond er al voordat er in Allah werd geloofd. Jezus was er toen trouwens ook nog niet..Alleen Allah, de Alwetende , weet het.
Juist, en volgens de Boeddha kun je de Godheid in jezelf vinden. Het Boeddisme is 1 van de weinige geloven die niet in een God geloven buiten jezelf.Nee hoor, Boedha was een mens, geen godheid.
Kun jij hem eens vragen of hij het ons (eventueel via jou, als dat makkelijker communiceert) wil uitleggen dan? Anders hebben we er weinig aan.Alleen Allah, de Alwetende , weet het.
Kun jij hem eens vragen of hij het ons (eventueel via jou, als dat makkelijker communiceert) wil uitleggen dan? Anders hebben we er weinig aan.
Als hij echt alwetend zou zijn, zou hij hebben geweten dat zijn waarschuwing zinloos is, omdat hij zijn creatie (de mens) veel te onderzoekend en nieuwsgierig heeft gemaakt om zich zomaar bij zoiets neer te leggen.Hij zegt dat hij het pas zal vertellen op de dag des oordeels, en hij zegt dat we er geen tijd meer aan moeten besteden om erachter te komen, want we zullen er toch niet achterkomen dus het een beetje zonde van onze tijd.
Anas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.' [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]Goed, dan kunnen we het hele forum geloof ik wel opdoeken... Onze nieuwsgierigheid blijkt toch futiel, ze leidt tot niets, begrijp ik dat zo goed?