Puzzel Puzzels
aaargh
Artikelen: 0

Re: Golven noch deeltjes

Is dit niet gewoonweg de Einstein-Podolsky-Rosen paradox?

Vergeet niet dat Bell zijn beweringen nog altijd niet goed geinterpreteerd kunnen worden en dus eigenlijk nog altijd geen sluitend bewijs geven.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

reindern

Is dit niet gewoonweg de Einstein-Podolsky-Rosen paradox?
Nee, die gaat over of de quantummechanische golfunctie een wel of niet complete beschrijving van het systeem is.
Vergeet niet dat Bell zijn beweringen nog altijd niet goed geinterpreteerd kunnen worden en dus eigenlijk nog altijd geen sluitend bewijs geven.
Huh? wat is het probleem dan? Als er iemand makkelijk, duidelijk, en helder interpereteerbaar schrijft is Bell het wel.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

qrnlk
Lorentziaan

Wellicht offtopic: Neem de hypothese dat dit universum holographisch is... Ruimte (en tijd) verliezen dan hun absolute betekenis. Wat betekend 'non-lokaal' als ruimte niet echt bestaat maar slechts het resultaat is van de een complex process van interferenties?

Resultaten zoals hierboven beschreven worden zijn wellicht bewijzen dat er een diepere realiteit (voorbij qm) bestaat die we nog maar net ontdekken.

(moet het niet 'noch' zijn in de titel?)
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
kotje

Reindern bedankt voor je uitleg. Het is wel veel duidelijker, alhoewel ik het nog enkele keren zal lezen nu en dan.

Wat ik er nu van begrijp zijn alle drie de gevallen die ge noemt mogelijk en is er geen uitsluitsel mogelijk. :)
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

ads

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

Schwartz

Als je het verleden niet kunt veranderen dan is quantum-mechanisch ook de toekomst niet te veranderen.

Ik kies toch liever voor de optie waarbij IK een keuze kan maken tussen de mogelijke toekomsten en verledens.

Het veranderen van mijn verleden: vergeten.

Als je een systeem vergeten bent, en dan bedoel ik ook echt foetsie, dan kan het systeem in het verleden veranderen maar omdat ik daar geen weet van heb interesseert het me niet.

Het veranderen van de toekomst: onthouden.

Leren is ook onthouden dus leren verandert je toekomst.

Dus een universitaire studie staat quantum-mechanisch gezien voor een grotere kans op een betere 'state' van de I.

notitie:

Bij de page van Cramer vind je ook iets met een detector met een bom gekoppeld.

Zeer ingewikkeld en interessant.

Bij deze link kun je het een en ander lezen: http://www.npl.washington.edu/AV/altvw101.html
Een computertaal is voor mensen, niet voor de computer.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Kwantummechanica en vastestoffysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!