Opmerking moderator
Onaangenaam bericht van 00:33u verwijderd
Moderator: R_Bena
Opmerking moderator
Opmerking moderator
De dalende bezoekersaantallen hebben hier helemaal niets mee te maken.Wees er maar van overtuigd dat dat één van de hoofdredenen is dat er veel leden niet meer posten, en er weinig bijkomen
omdat ze (te) snel "tussen de regels" de les gespeld worden
ik heb een aantal negatieve ervaringen met het physics forum waarbij met vanuit het 'ivoren torentjes gevoel' mensen niet in kun waarde laat. ik heb ze daarvoor gewaarschuwd dat moderne mensen dat niet meer pikken en afhaken als ze merken niet serieus genomen te worden of afgeserveerd.R_Bena schreef: ↑zo 13 jul 2025, 23:12 De eigenaar van Physicsforum had kunstgrepen verricht om de zinkende boot te redden door ai op het forum los te laten en fake antwoorden te posten. Dit staat ergens online. Daarmee wilde hij ervoor zorgen dat google meer topics hoog zou ranken zodat het aantal bezoekers niet zo sterk zou dalen. Dat kwam 'm op kritiek te staan, maar ik begrijp het wel. Als je afhankelijk bent van de inkomsten en je ziet dat de advertentiegelden sterk dalen dan ga je de gekste dingen doen. Maar het is allemaal dweilen met de kraan open. Het is voorbij.
Op dit forum is nog enige activiteit dus daar moeten we ons maar aan vasthouden.
je hebt het nu over het 'soap serie effect' wil je daar een wetenschapsforum op laten drijven?
In mijn beleving doe jij hier precies hetzelfde, namelijk allerlei aannames doen. of heb je die daarwerkelijk onderzocht? en hoe dan?
Dat is gewoon niet zo. Externe factoren bepalen het succes van een forum, niet de interne policy. Veel forums zijn aan hun einde gekomen. Dat heeft weinig te maken met de manier waarop ze gerund werden, maar gewoon met een gebrek aan vraag en verdwijnende bezoekers door een veranderende omgeving (externe factor).Dus een juiste instelling is een belangrijke voorwaarde voor succes.
Ook dit klopt gewoon niet. Dat kan jouw beleving zijn, maar verreweg de meeste topics ontaarden juist niet in persoonlijke aanvallen. We moeten bij de feiten blijven.Veel topics hier ontaarden in mensen niet in hun waarde laten
Jij wel maar de massa denkt daar anders over.ik discussier liever met mensen dan met papagaaien.
Nee hoor, ik heb de cijfers en zie ze simpelweg voor me. De cijfers vertellen gewoon een ander verhaal dan wat men hier aanneemt of wil geloven.In mijn beleving doe jij hier precies hetzelfde, namelijk allerlei aannames doen.
Oké ja, jij wilt niets van me aannemen en je weet het blijkbaar beter dan de empirische gegevens. Ik ga ik hier dan ook niet op in omdat het energie wegzuigt.
ik wil best dingen aannemen, mits onderbouwd. Dat is nu eenmaal hoe wetensachap werkt, dus ook hier. We zijn hier redenen aan het bespreken 'Waarom zo weinig nieuw topics op ST' maar als mensen dan redenen aandragen worden die gelijk als 'niet van toepassing' afgedaan. zo houdt je je eigen eenzijdige beeld in stand lijkt mij, dus kun je net zo goed dit topic sluiten.