Puzzel Puzzels
wnvl1
Artikelen: 0

Re: Verstrengeling ongedaan maken

Nieuwsgierig! schreef: zo 25 feb 2024, 10:31 In Carlo Rovelli's Relationele Quantummechanica (zie bv. Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Relatione ... mmechanica) is er helemaal geen sprake van "ineenstorting van de golffunctie". De waarneembare werkelijkheid bestaat slechts uit wisselwerkingen en een meting is ook zo'n wisselwerking tussen twee kwantummechanische systemen.
Ik kan Carlo Rovelli ook wel appreciëren. Het is één van de zovele interpretaties. In de 'many worlds' intrpretatie heb je bvb ook geen ineenstorting van de golffunctie, alleen een vertakking van het universum.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Kwantummechanica en vastestoffysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!