Puzzel Puzzels
wnvl1
Artikelen: 0

Re: Arbeidsfactor frequentieomvormer LT Spice

In de opgave zijn:
- Schijnbaar vermogen KVA
- Lijnspanning uitgang V
- Frequentie uitgang Hz
- DPF verplaatsingsfactor (cos phi) ind
- Spanning tussenkring V
- Weerstand en de inductie in de belasting
gegeven.

De student moet de sinusoidale spanningsbron bepalen. Die zal in de praktijk van een motor of generator komen, maar dat maakt niet zo veel uit.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Smarfer - Magnetische pictogrammen voor weekplanner - 50 stuks - Planbord kind - Binneneditie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

wnvl1

Als je de lijnspanning \(U_{lijn}\) deelt door \(\sqrt 3\), dan heb je de fasespanning in de belasting \(U_{fase}\).
Het schijnbaar vermogen S gedeeld door 3 keer de fasespanning \(U_{fase}\) is de fasestroom \(I_{fase}\). Je kent de hoek van de fasestroom uit de DPF.
De fasespanning min de fasestroom vermenigvuldigd met de complexe impedantie van weerstand en inductantie in de belasting levert de spanning op van die variabele spanningsbron.

Bedoeling is om onder die waarden de stromen door de halfgeleidercomponenten te bepalen. Dat moet dan wel lukken met het Spicemodel.
Bij het opstellen van mijn bijdragen maak ik regelmatig gebruik van AI als hulpmiddel voor analyse en formulering
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

HansH

Ik zie dat je als belastingsweerstand maar 0.22 ohm hebt. dus dan heb je het over hele grote vermogens of er moet nog iets bij van tegenEMK. Daarom nam ik aan dat je iets wil gaan doen met die 3 extra spanningsbronnen om daar iets van tegenEMK mee te modelleren. Maar uit jouw model kon ik niet opmaken wat je daarmee wil.

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

wnvl1

Ja, er is een redelijk grote tegen EMK, maar dat moet zelf uitgerekend worden op basis van de gegevens die ik zette in de vorige post. Ik kan de cijfers van de opgave moeilijk letterlijk op het forum zetten. Als dat publiek staat, dan kan dat vervelend zijn voor student/docent. Ik zal de simulatie hier wel plaatsen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Elektrotechniek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!