Puzzel Puzzels
entropy
Artikelen: 0

Re: Coherentie van MWI ten aanzien van meetuitkomsten?

Wat betreft mijn voorgaande reaktie denk ik dat omdat energie van het EM veld door middel van een kwantum (foton) wordt overgedragen, en een kwantum lokaal is, je een lokale energieoverdracht krijgt wat overeenkomt met de instorting van de golffunctie.

Daarnaast zou je kunnen zeggen dat er sprake is van behoud van energie, een van de basisprincipes. Dat betekent dat ALS het kwantum (foton) energie aflevert op plek A, dat er geen energieoverdracht ergens anders is.

Je kunt ook zeggen dat ALS er GEEN energieoverdracht plaatsvindt op plek A, het elders wel mogelijk blijft, en waar dat is wordt aangegeven door een kansfunctie.

Misschien kun je zeggen dat er ZOWEL sprake is van een kansfunctie als wel van een energieoverdracht door een quantum.

Zo zie ik het tenminste.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Voor Positiviteit - Scheurkalender 2026 - Elke dag positieve energie - positieve spreuken

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Verzendzakken voor Kleding (L) - 25 stuks

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

entropy
Artikelen: 0

Re: Coherentie van MWI ten aanzien van meetuitkomsten?

Het zal wel te maken hebben met "een deeltje is ook een golf en golf is ook een deeltje." Maar wat dat precies inhoudt ontgaat me tamelijk. Hoe kan het foton in mijn voorbeeld precies bepalen waar het moet inslaan? En als het dat niet doet, hoe kan de kansfunctie dan bepalen waar het foton inslaat?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Kwantummechanica en vastestoffysica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!