Dit heet vluchtgedrag qrnlk
Je bedoeld dat je je toevlucht neemt tot onzin? Ik dacht niet dat het dat betekenende.
HEt is nog geen 100 jaar geleden toen de kerk eindelijk een ronde de aarde erkende. menig mens is afgestraft omdat hij een platte aarde verwierp. Een bijbelkenner moet dit gewoon weten.
Sinds wanneer heeft de kerk iets te maken met de bijbel? Ik neem tenminste aan dat je het over de RK Kerk hebt of een van haar uitgroeisels? De fundamenten daarvan liggen in de Griekse filosofie en gaan waarschijnlijk nog wel verder terug in de tijd. Het heeft in de praktijk niets te maken met wat er werkelijk in de bijbel staat. Het is de grootste tijd van haar bestaan zelfs de grootste vijand van de bijbel geweest: Ze heeft geprobeerd de bijbel uit te roeien door iedereen die het las of vertaalde ter dood te brengen. Als dat niet genoeg zegt over haar rol en aan welke kant ze werkelijk staat dan overtuigt jouw waarschijnlijk niets meer.
De bijbelse verzen die dit bevestigen zijn legio maar worden nu uiteraard symbolisch/mythisch vverdraaid om toch maar niet te moeten toegeven dat er serieuze blunders in de bijbel staan.
Als je beeldspraak, de context en gezond verstand buiten beschouwing laat kun je vele woorden exact anders uitleggen dan de schrijver bedoelde. Kijk maar naar mijn eerst zin van deze post.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs