Dank voor de reacties! @Anton: de term regeneratie is de spijker op zijn kop, het terug in de tijdreizen was niet mijn intentie. Ik ben nog niet helemaal tevreden, blijf me afvragen. Ik zal in ieder geval wat meer huiswerk moeten gaan maken. Dit kan een aantal aardse omwentelingen duren

. Nog even twee gedachten wil ik kwijt: stel je beschikt over een achtbaan, ritje duurt zeg 3 min. Tijdens de rit ervaar je een krachtenspel en ervaar je prikkels, sensaties. Stel dat je na de rit, de rit in tegenovergestelde richting kunt maken. Verstrekken tijd is dan 6 min. Chemische processen liepen gewoon door (ook maar een aanname), wat is de invloed van krachten op het regeneratievermogen van de mens, zowel fysieke als mentale regeneratie? Tweede voorbeeld leidend tot dezelfde vraag: het menselijk lichaam vind ik geweldig, maar dit terzijde. Als astronaut in de ruimte ervaar je de zwaartekracht van de aarde niet of nauwelijks. Je lichaam probeert zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden. De krachten hebben invloed. Is er een combinatie van krachten, zeg maar een recept, dat regeneratie versneld? Regeneratie van het menselijk lichaam vind ik bijzonder...bij een fysieke beschadiging probeert het lichaam het lichaam te herstellen volgens een schijnbaar aanwezige blauwdruk. Beweert wordt dat dit mentaal ook zo werkt. Echter de mens wordt al vroeg geleerd een eigen wil te hebben en zelf keuzes mag maken. Dit is eigenlijk de achtergrond bij mijn topic....het onderzoeken van de facetten die leiden tot het activeren van de regeneratieprocessen, fysiek en mentaal, en het zicht krijgen op de blauwdruk.