Puzzel Puzzels
Bartjes
Artikelen: 0

Re: Lijst van onopgeloste theoretische en experimentele problemen

Marko schreef: di 23 okt 2012, 22:14
En dus heeft het allemaal niet zo veel zin om daar bijna 1,5 jaar na dato nog eens op terug te komen.

De logica van die conclusie ontgaat mij...

ads

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Jan van de Velde

Bartjes schreef: di 23 okt 2012, 20:52
Een topic dat in principe oplosbaar is en waarvan het ook duidelijk is hoe dat zou moeten maar waar bijvoorbeeld te veel werk in gaat zitten om het ook feitelijk op te lossen, zou naar mijn idee niet in aanmerking komen.
Daarmee ben ik het dan weer niet eens. Ik heb bijvoorbeeld een (intussen 6 jaar oude) vraag lopen omtrent de ontwikkeling van de zwaartekrachtversnelling aan de oppervlakte op pool en evenaar van een steeds afgeplatter wordende aarde. Vraag is of er een punt komt ergens tussen bolvorm en elpeevorm waar dat op pool en evenaar terug gelijk wordt. Da's een klusje waar iemand met wiskundige inslag misschien best wel eens zin in zou kunnen hebben, maar wat tijd zou kunnen vergen. Iemand die daar mogelijk zin in zou kunnen hebben gaat dat topic nooit treffen, die kans is (nu) nihil. In zo'n vergeetmijnietjes-forum is er altijd kans dat iemand die eens ergens lekker op wil gaan zitten puzzelen zoiets tegenkomt.

Maar hoe dan ook, hoe omschrijf je zoiets dat áls een gebruiker een verzoek doet tot verplaatsing naar zo'n forum dat elke moderator een handvat heeft om verdedigbaar te besluiten (of te weigeren) tot verplaatsing over te gaan, zonder ellenlange discussies over pro en contra? Want zo'n forum wordt onvermijdelijk tóch al een allegaartje van de meest uiteenlopende onderwerpen, maar het moet daarom nog geen zootje worden.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Logitech M705 - Draadloze Marathon Muis - USB - Rechtshandig - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Bartjes

Jan van de Velde schreef: wo 24 okt 2012, 01:07
Daarmee ben ik het dan weer niet eens. Ik heb bijvoorbeeld een (intussen 6 jaar oude) vraag lopen omtrent de ontwikkeling van de zwaartekrachtversnelling aan de oppervlakte op pool en evenaar van een steeds afgeplatter wordende aarde. Vraag is of er een punt komt ergens tussen bolvorm en elpeevorm waar dat op pool en evenaar terug gelijk wordt. Da's een klusje waar iemand met wiskundige inslag misschien best wel eens zin in zou kunnen hebben, maar wat tijd zou kunnen vergen. Iemand die daar mogelijk zin in zou kunnen hebben gaat dat topic nooit treffen, die kans is (nu) nihil. In zo'n vergeetmijnietjes-forum is er altijd kans dat iemand die eens ergens lekker op wil gaan zitten puzzelen zoiets tegenkomt.

Dat doet me denken aan het topic over een sprong op de draaiende aarde. ;) Ik wil zoiets best nog eens proberen, maar heb er op het moment de tijd niet voor. Omdat er op elk moment maar weinig mensen zijn die de wil en de tijd hebben om zoiets aan te pakken zakken zulke topics al snel weg tot ze vrijwel onvindbaar zijn. Je kan mensen niet dwingen aan zo'n topic te werken, maar je kan het wel gemakkelijker maken om ze te vinden. Dat is mijn hele punt. Voor opname van jouw voorbeeld is ook wel iets te zeggen. Waar het mij om gaat is dat het geen kwestie mag zijn van "dom" rekenwerk waar niemand zin in heeft. Er moet een inzichtsaspect aan zitten, waardoor zulke topics bij mensen zoals ons blijven knagen zolang ze niet opgelost zijn.

Maar hoe dan ook, hoe omschrijf je zoiets dat áls een gebruiker een verzoek doet tot verplaatsing naar zo'n forum dat elke moderator een handvat heeft om verdedigbaar te besluiten (of te weigeren) tot verplaatsing over te gaan, zonder ellenlange discussies over pro en contra? Want zo'n forum wordt onvermijdelijk tóch al een allegaartje van de meest uiteenlopende onderwerpen, maar het moet daarom nog geen zootje worden.

Het blijft lastig. Een ander idee: ik zou op mijn eigen website een lijstje met links naar dergelijke topics kunnen zetten. De precieze omschrijving en criteria mogen dan lastig zijn, we hebben het wel zo ongeveer over het zelfde. Dan hak ik per voorgesteld topic zelf die knoop wel door.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!