Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
demolitionman007
Artikelen: 0

Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Beste collega chemici,

op mijn werk (gelegen in België) evalueren wij jaarlijks onze leveranciers.

Momenteel gebruiken wij redelijk wat producten van VWR. Deze producten gaan van handschoenen, labojassen, pasteurpitten, vaatwasmiddelen (voor labo glaswerk), reagentie etc...

Ik zou graag VWR eens willen vergelijken qua prijs met concurrende leveranciers.

Zijn er mensen die een andere leverancier gebruiken die even goed is qua kwaliteit, levertermijn en prijs als VWR? Beter mag natuurlijk ook 8-[

Jullie hulp wordt sterk geapprecieerd.

ads

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

klein is fijn

Re: Leveranciers van laboratorium artikelen / reagenti

Boom BV is er bijvoorbeeld eentje, maar het asortiment is volgens mij lang niet zo groot als dat van VWR.

Misschien is het zinnig om een bezoekje te doen aan HET Instrument volgende week, daar staan een hoop leveranciers. Is wel een stukje rijden vanuit Belgie, maar dan heb je wel een hoop informatie lekker compact bij elkaar.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Labstuff

Rijden naar Het instrument?? Zou ik niet doen bij de RAI, parkeren is vrijwel onmogelijk, tenzij je 10 kilometer wil lopen. Zowieso zou ik 020 niet bezoeken :lol:

Fisher Emergo is vergelijkbaar met VWR, of Carl Roth
patrickvda

Beste landgenoot,

namen van firma's: "Fiers", "novolab", "BD", "Mettler-toledo","medical products", Biorad, Sigma-aldrich,.............. om er maar enkele te noemen.

Website bezoeken zou geen probleem mogen zijn, prijzen opvragen is eerder zoiets als : "je moet geregistreerd zijn om binnen te raken".

Hoe dan ook, vragen staat vrij!!.

Uit ervaring weet ik dat Fiers ook chemicalien verdeelt alsook Sgma.

VWR heeft ook aparte catalogie voor wegmerpmaterialen en voor reagentia.

Veel speurgenot, zou ik zeggen.
pghm

Ik vind VWR tegenwoordig voor bepaalde zaken financieel echt onredelijk.

Acros ? Bioblock ?
demolitionman007

Bedankt voor de informatie,

ik zal bij die leveranciers eens gaan rondneuzen.

Onlangs is er ook een leverancier op het werk geweest: Isochim

http://www.isochim.com/NL/PAGE_ACCUEIL.awp?&lang=12

Dat is een vrije jonge speler. Ik had er eerder gezegd nog nooit van gehoord.

Heeft iemand al zaken met die leverancier gedaan?

Om op het bericht van pghm te antwoorden: een collega van mij heeft daar ook al over geklaagd. Toen ik nog niet bij mijn huidige werkgever werkte, hadden ze een prijsafspraak gemaakt met VWR, maar VWR nam dat lijk niet zo nauw...

Groeten

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

rip1968

Er zijn genoeg leveranciers te vinden zoals hierboven ook gemeld staat.

Voor disposables en potten kun je ook terecht bij Dispolab deze zitten in Asten.

Deze kunnen heel veel doen mbt prijzen tegen die van VWR. Een ander is Beun de Ronde die hebben apparatuur en ook disposables.

Naar Het instrument gaan kan zeker wel allen niet met de auto. Je even registreren en met de auto naar een trein station rijden in Nederland en dan verder met de trein wat gratis ter beschikking wordt gesteld door de RAI.

succes

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!